Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 augusti 2014

Av Sigge Svamphund - 29 augusti 2014 18:01

Det är hårda tider i mitt hundliv nu.

Idag skulle jag kolla en skog inför stora svampträffen nästa helg.

 

Hann knappt sätta tassarna i skogen innan det var dags för jobba.

Massor med soppar.

Sen jobbade jag mej vidare.

 

Blodriskor växer precis överallt och eftersom de är så många så finns det inga larver i dom.

 

Vacker men farlig.

De Vita flugsvamparna invaderar skogarna nu.

 

Det är ett hårt slit att vara svamphund nu.

Nosen i backen hela tiden.

 

Svarta trumpeter finns på alla mina arbetsplatser för såna.

Hittade mängder med vuxna och ännu mer valpar.

Blir perfekt till nästa helg detta.

 

Karl Johan växer ju precis överallt.

Nu har de till och med börjat växa uppe på mossklädda stenar!

De har för övrigt hamnat i tråkkategorin nu enligt matte.

 

La massor med tid på min älskade bäck.

Den kommer att besökas av fler hundar nästa helg så jag måste se till att den är i allra bästa skick.

 

Nu börjar Katr Johankyrkogårdarna att uppstå också.

Brukar bli såna här år med extrema mängder.

Mängder med snyltingangripna.

 

Mitt spa var utsökt lerigt.

Gjorde många välgörande inpackningar.

Pälsen måste vara i toppskick på fredag.

 

Vid vattentunnan befann sej monstret igen.

Matte la ut den här bilden i Facebookgruppen för svampträffen och varnade för det.

Bäst att människor och hundar är förberedda.

 

Nu föds det en massa Trattkantarellvalpar också.

I princip alla sorters svamp finns just nu.

Bara kantareller som det är ganska dåligt med.

 

Mitt lilla spa på berget fanns kvar.

Perfekt med spaskall där eftersom det ekar så bra.

 

När jag hittade denna så fick jag väldigt mycket beröm.

 

En nätt Blomkålssvamp på ett par kilo.

Det är en alldeles utsökt god matsvamp som bara växer tillsammans med gamla tallar.

Jobbade ännu mer och hittade massor med olika sorter.

 

Dagens skrytbild efter en förmiddags jobb i skogen.

Känner mej mycket nöjd.

Så här ska varje dag vara tycker jag.

På eftermiddagen ägnade jag mej åt mina vanliga rutiner med godistiggande vid Prylaffären och påhälsning

i Pinnaffären.

Nu ska jag vila mej i form för i morgon så utbildar jag nya svamphundar.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards