Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 augusti 2014

Av Sigge Svamphund - 23 augusti 2014 18:03

Mitt hundliv är extremt upptaget just nu.

Kommer mängder med svampar som jag måste leta reda på och en massa annat.

I dag tillbringade jag massor med timmar i skogen.

 

Ska detta föreställa skogen?

Sitta på torget och vänta?

 

Men titta!

Min bästa människokompis Lisa kom.

Hon skulle följa med mej i skogen idag, alltid trevligt med sällskap.

 

Engelska skogen skulle tydligen tömmas på svamp idag.

 

Började bra med en Karl Johan efter bara några meter.

Jag kollade spagropar som inte var påfyllda.

 

Hur går det?

Behöver du min hjälp?

 

Små fina Sandsoppar hade fötts.

Människorna blev jätteglada för dom.

 

Bäcken kunde faktiskt vara  i bättre skick med mer vatten.

Men jag kunde i alla fall spaa ordentligt.

 

Jobba, jobba, jobba.

Hittade ett gäng med Svarta trumpeter.

 

Kollade om Lisa kunde gå bra med pinne.

Fungerade utmärkt.

 

Kantarellvalpar föds det överallt just nu.

Blir mycket jobb framöver.

 

Kollade att allt var ok med mina engelska kompisars hus och drog vidare i skogen.

 

Vackra men farliga är de flugsvamparna.

 

Hjälpte Lisa att hitta en massa Mandelkremlor.

 

Och såna här små söta Karl Johanvalpar.

 

Är vid Bäversjön och det är fikadags.

Ska du verkligen käka upp mackan själv?

Jag tar gärna hand om den annars, fick smaka plus att jag åt upp min egen också.

 

Fick en utsökt bulle också.

Krävs mycket energi så hårt som jag jobbar.

Självklart så badade jag en massa i Bäversjön.

 

Mera jobb, kantareller och Mandelriskor.

Självklart måste jag övervaka att all svamp blir plockad.

 

Nu kommer den Bleka taggsvampen också.

Fast denna fick stanna i skogen eftersom den var full med hyresgäster.

 

Mera bad på ett annat ställe i Bäversjön.

Egentligen var vi på väg tillbaka till bilen men det skulle kollas efter svamp just där.

 

Sista svampen för idag i Engelska skogen.

En Blodriska.

Hade faktiskt jobbat hårt i många timmar.

 

Stopp på ett annat ställe.

Skulle kollas efter Ostronmusslingar.

 

Jo det fanns lite av dom som Lisa fick ta hand om.

 

Avslutade dagen med att hitta Stolt fjällskivlingvalpar.

Sen har jag mest slappat medan svampvattnet öst ner.

Matte snor min dator hela tiden eftersom det är en himla massa jobb nu inför stora svampträffen.

Massor som ska planeras förutom det allra viktigaste mitt och Mollys bröllop.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards