Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av Sigge Svamphund - 19 augusti 2014 18:03

I dag skulle jag åka till Eskilstuna och käka lunch.

Meningen var att jag skulle ha inventerat nån skog på väg dit, men svampvattnet började

falla så nån skog blev det inte.

 

Svampvattennedfallet upphörde tillfälligt så jag skulle ta en runda på Djurgår´n i brist på bättre.

Länge sen jag var där.

 

Inledde med lite jobb.

Hittade en Svavelticka på en ek.

Det är en god matsvamp.

 

När nöden är som störst får en buske duga i brist på gran.

Är för övrigt väldigt dåligt med granar där.

 

Nästa jobb.

En Oxtungsvamp,detta är bara en valp de kan bli ordentligt stora.

 

Ostronmusslingar hittade jag också.

Alla tre arterna på bara en liten fläck.

 

Nä jag ska till min bil.

Det har börjat falla svampvatten igen och jag vill inte skadas.

Fick gå till bilen och sen passade jag den på flera ställen medan matte fixade tråk. och köpte en bra sak.

 


Hm, det finns Pinnaffärer i Eskilstuna också.

Här skulle jag in.

Var och träffade en blivande svamphundselev som äger den här affären.

Matte glömde att ta bild på henne, en söt liten taxtjej.

 

Nä jag är inte trebent.

Jag anmäler bara min ankomst, bäst att pinka in ordentligt eftersom det var länge sen jag var här.

 

Öppna dörren!!!!!!

Jag vill käka lunch NU!!!!!!!!

 

Hej mattes mamma.

Jo du förstår att jag har inte ätit lunch på evigheter så jag är en mycket hungrig hund, faktiskt nära

svältdöden.

Serverades några köttbullar som förrätt.

Sen fick jag en usökt lunch bestående av köttbullar och lite av människornas morotspaj.

Inga bilder på det för matte var upptagen.

 

Snodd bild, men detta köptes idag.

En ny kamera så jag kan visa mycket bättre bilder.

20,1 megapixlar och 8x zoom.

 

Alla inställningar är gjorda och matte skulle ta en snygg bild på mej.

Kanske har sett fördelaktigare ut fast egentligen är jag alltid snygg.

 

Sen höll hon på med sånt här, ta bilder på en massa tråkblommor.

Onödigt, det ska vara bilder på mej eller Molly eller svampar.

 

Skulle egentligen åka hem.

Men inte just då för ute vräkte svampvattnet ner.

Skulle aldrig falla mej in att gå till miin bil i detta.

 

Vet inte om jag tror på det där att det slutat falla svampvatten.

Var extremt tveksam till om jag skulle gå till min bil, men kom dit utan att ha skadats.

 

Så var det torrt på vägen men hemma hos mej har nog skogarna blivit vattnade.

Kolsvart himmel.

 

Ute på eftermiddagsrunda.

Försökte förklara för Prylaffärens människor att jag inte alls käkat lunch och fikat hos mattes mamma.

Fick både godis och kaka.

 

Gick vidare och berättade för Pinnaffären att jag inte umgåtts med nån på evigheter.

Blev trodd.

 

Gjorde samma sak med en som levererade blommor dit.

Hade framgång igen.

Matte fotograferade tråkblommor.

 

Detta är visst en köttätnade växt.

Undrar om såna käkar svamphundar?

Kankse ska hålla lite avstånd till den för säkerhets skull.

I morgon ska jag inventera den där skogen som jag missade idag.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards