Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av Sigge Svamphund - 18 augusti 2014 18:02

Mycket bra dag.

Skulle åka till en av alla mina skogar och inspektera.

 

Hamnade på Sagostigen, där har jag inte varit på flera hundra år, eller i alla fall inte sen ovädret

kom och var kvar i hundratals år.

Vidriga blå komonstret lurpassade självklart på mej, men jag skällde ut det.

 

Jaha, så var det ett par Fårskallar på rymmen också.

Men inget att bry sej om för såna är vegetarianer och käkar inte svamphundar.

 

Bråttom är det för nu ska jag jobba och inspektera allt som jag inte kollat på evigheter.

 

Började bra med en snygg Karl Johan utan hyresgäster.

 

Kommer massor med såna här Narrkantareller också.

Kan på håll se ut som riktiga kantareller.

 

Min älskade bäck.

Den har jag inte skött om ordentligt på väldigt länge.

Lite vatten har den, men massor fattas fortfarande.

 

Va???

Ska vi gå?????

Hm, jag vet inte om jag är klar med mitt vattenjobb ännu.

 

Tjoho!!!!!!!

Årets första Blomkålssvampar, ännu bara valpar så de ska bli vuxna innan vi hämtar dom.

Kollade min siperspagrop, men den hade fortfarande inte fått något vatten.

Mer svampvatten önskas.

 

Usel bild, men den här svampen är vacker.

Skarp dropptaggsvamp.

 

Hamnade vid bäcken igen så jag jobbade med att sköta den och min päls.

 

Hade fötts Rödgul trumpetsvampsvalpar där.

Tar ett tag innan de blir vuxna.

 

Jobbade ännu mer.

 

Svarta trumpeter kommer det överallt nu.

En del vuxna och massor med valpar.

 

Ljuvliga, underbara lerinpackningar.

Så här ska ett perfekt spa se ut.

 

Matte ägande sej åt att gräva upp såna här små skålar som ska skickas iväg för att mikroskoperas.

Märkliga mänskliga intressen.

 

Passerade jägarnas tillhåll.

Tänk där var monstret vid vattentunnan igen.

Begriper inte att jag aldrig ser det.

 

Syns inte på bilden men överallt så sitter det en massa Svarta trumpetsvampar.

Strålande tider väntar.

 

Fast matte höll på med såna här små hättor istället.

Väldigt söta yttepyttiga svampar.

 

Hm, det är någon i min skog.

Brakade och knakade och sen såg vi en hastig skymt av Hälge som hade bråttom nånstans.

 

Till och med på berget går det att hitta spa nu.

Underbart!

 

En del av det som jag jobbade ihop idag.

Lämnade valpar överallt och så var det en massa arter som inte plockades också.

 

Titta!

Eländiga hästmonster, nu försöker de klä ut sej, allt för att komma åt en oskyldig svamphund.

Men så lättlurad är jag inte så jag slapp bli monsterföda.

 

Tillbaka på Sagostigen så hade matte den goda smaken att köpa glass till mej.

Perfekt, behövde det efter mitt hårda slit.

I morgon är jag bjuden på lunch, har inte käkat lunch på evigheter så det ska bli gott.





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards