Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 augusti 2014

Av Sigge Svamphund - 17 augusti 2014 18:05

I dag har jag ägnat mej åt nästan precis samma saker som igår.

Skillnaden att svampvattnet inte skadade mej idag.

 

Ingen skjuts idag heller utan hemmaskogarna.

Började med Dunkvägen och jakten på trevliga spagropar.

 

Visste jag väl att svampvattnet skulle åstakomma underverk.

Äntligen gick det att använda diket som spa igen.

 

Jobba måste jag göra.

På väg för att kolla en massa trevliga arbetsplatser.

 

Äsch då, Finludna stensopparna hade blivit för gamla så de blev kvar i skogen.

 

Svamphunden arbetar hårt.

Mycket bra arbetsplats här.

 

Titta!

Alldeles fullt med nyfödda Svarta trumpetvalpar.

Överallt sitter dom i mängder, tänk inte ens matte gnäller över dom.

Eftersom det var så uselt förra året så är lagret med såna i princip slut.

Ser ut att bli mängder i år.

 

Kopplade av med min dunk ett tag.

Kan inte bara jobba utan måste faktiskt roa mej en del också.

 

En gång var detta en svamp av okänt ursprung, sen hittade snigeln den.

Snigel är säkert mätt och belåten nu.

 

Badade en massa när jag passerade sjön.

Hem en stund och sen var det dags för hembygdsgården.

Var erbjuden att vara hemma, skulle inte tro det.

Kunde ha missat en massa trevliga saker då.

 

Nu gäller det att smyga.

Såg minsann hur Komonstren stod och lurpassade på mej. 

Gick en omväg för att förvilla dom.

 

Det här är Birgitta, en av alla mina bästa människovänner vid hembygdsgården.

Matte ägnar sej åt en massa lägner om henne och påstår att komonstren är hennes, tror jag inte på.

Hon är iallafall bra på att busa med mej.

 

Mycket slappa blir det när jag ska passa hembygdsgården.

Kom en och annan som jag smörade för.

 

Nä!!!!!!

Jag tänker inte alls gå åt det hållet och kissa för där är minstren.

Fick gå en annan väg.

 

Dåligt med folk som fikade idag också.

Kollade runt utan att hitta nåt spännande.

 

Träffade en snygg tik.

Pratade lite med henne men inte mer.

Jag blir ju snart en stadgad hund, men kan vara kompis med andra tikar.

Passade en stund till innan det var dags att åka hem.

I morgon är jag lovad att få åka till en av mina bra skogar och kolla en massa arbetsplatser.

Ska vila och ladda för det nu.





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards