Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 augusti 2014

Av Sigge Svamphund - 16 augusti 2014 18:08

Innan jag skulle passa hembygdsgård så skulle jag en svång till ksogen.

Eftersom den där hembygdsgården väntade så blev det en sväng hemma.

 

Spökskogen.

Tänkte jobba mer där idag eftersom regnet avbröt mej sist.

 

Började bra med en Kandelabersvamp.

Inte ätlig men ovanlig så matte var så nöjd.

Sen hittade jag en massa Mandelriskor, en del kantareller och lite annat.

 

Svatra trumpeterna växer i alla fall ordentligt nu.

Blir nog ordning i min svamphundstillvaro.

Fortsatte att greja med en massa viktiga hundgöromål.

 

Lyckades göra ett bra fynd.

 

Har faktiskt aldrig hitta en huvudlös rosa gris förut.

Den hade jag väldigt mycket skoj med.

 

Vad gör du i Fårskallarnas hage????

Blivit helt galen eller?

Var bara nån svamp som skulle kollas.

 

Snygg champinjon hittades.

 

Ännu bättre en mycket fin Karl Johanvalp.

 

Badade tillsammans med min huvudlösa gris.

Den var utmärkt att använda som badleksak.

Sen hände det.

 


Nix matte har inte tagit en ovanligt suddig bild.

Det vräker ner svampvatten i ofantliga mängder.

 

Slutar snart trodde matte så vi lånade en veranda vid en liten stuga.

Men det bara fortsatte och fortsatte.

Klockan gick och vi hade ju tid att passa.

Till slut släpades jag iväg i regnet, övertygad om att min allra sista stund var kommen.

Matte hade tagit bilen till Spökskogen och det var det max 500 meter.

Jag fick obotliga skador och matte såg ut som om hon badat med kläderna på.

Allt hon hade på sej var dyngsurt.

Hem och jag försökte överleva medan matte bytte till torra kläder och fixade en massa.

 

Har anlänt till hembygdsgården i Mellösa.

Kommer fortfarande en massa svampvatten så jag ska in.

 

Förstår du hur svårt skadad jag är?

Begriper inte hur jag ska orka passa hembygdsgård när jag är döende av regnskador.

 

Var är alla människor?

Där ute ska folk sitta och fika, men svampvattnet faller.

 

Ge hit bullen!

Nåt gott ka jag väl i alla fall kunna få eller?

Fick bullen.

 

Slutade regna så jag skulle lyfta på benet.

Eller det skulle jag inte alls eftersom de hundätande komonstren var ute och bara väntade på mej.

Ville omgående tillbaka in igen.

 

Inte kom det mycket folk och hälsade på mej inte.

Låg mest så här och slappade.

Ska passa hembygdgården i morgon också.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards