Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 augusti 2014

Av Sigge Svamphund - 14 augusti 2014 17:58

Måste faktiskt berätta om igår kväll.

Matte trodde inte att hon såg rätt när hon fick syn på mej i tortyrkammaren.

Där sätter jag inte en klospets frivilligt men nu var jag där och hon fattade ingenting.

Jag är ju som alla vet en hjälpsam hund och nu behövdes min hjälp.

Balder behövde besöka kattlådan och han går ju bara på lådan när han har sällskap antingen av annan katt

eller matte.

Detta hänger kvar sen han kom hit som liten dumpad kattvalp på ca 4 veckor, då gick han alltid på

lådan ihop med stin ställföreträdande "mamma" Askur (numer Änglakatt).

Igår fanns ingen mer än jag tillgänglig och så klart jag ställde upp som sällskap medan han gjorde vad han skulle.

Tyvärr hann inte matte hämta kameran.

Så blev det idag.

In i min bil och så åkte jag.

 

Hej älskade Molly!!!!!!!!

Så trevligt att ÄNTLIGEN ses igen, var flera två dagar sen sist.

Skulle åka till en trevlig skog.

 

Perfekt.

Engelska skogen, där finns mycket skoj.

 

Nu när det ÄNTLIGEN är fint väder igen så har vi energi att dras om pinnar.

Läs.....Molly snor alltid de som tillhör mej.

 

Svampvatten gör underverk, förutom att det går att jobba med många olika svamparter så hade

bäcken fått välbehövlig påfyllning också.

 

Kollade om de Svarta trumpeterna hade vaknat här, det hade de inte gjort.

Ägnade mej åt Molly istället.

Vi har massor att planera eftersom bröllopet närmar sej snabbt nu.

 

Nu födas det svampvalpar av alla de sorter.

Detta är en liten Aspsoppvalp.

Hittade många olika soppar.

 

Nu ni!

Jag har lyckats träna min blivande svärmor väldigt bra.

Här hittar hon ett par kantareller alldeles själv.

 

Jag var upptagen med att försöka få tillbaka pinnen som Molly försökte stjäla.

Skoj hade vi.

 

Hm, vad gör du?

En bukett kantareller..................men den håller sej inte tills bröllopet.

Fast hon är duktig som kan själv.

Hittades ett helt gäng olika svampar.

 

Nu föds det valpar också.

Mer svampvatten tack!!!!!!!

 

Här har det inte varit spa sen i våras.

Ljuvligt att de börjar återkomma nu.

 

Nu föds det röksvampar också.

Fast jag hittade bara en idag.

 

Min kompos Bäver är pålitlig.

Här finns det alltid ljuvligt doftande spa, synd att jag aldrig träffar Bäver och kan tacka.

 

Vi behöver bada.

Kan vi få göra det innan onödiga isen invaderar sjön?

 

Och där smällde badbomben Molly.

Tur att jag har vett att hålla mej undan när hon gör så här.

 

SLÄPP min pinne!!!!!!!!

Den ska jag simma efter, du kan ta en annan.

Vi råkade ha precis samma åsikt om samma pinne.

 

Hon är bra snygg min Molly.

Om tre veckor då är vi äkta makar, känns mycket bra.

 

Passerade mina engelska kompisars hus.

Törstig var jag och törst släcks bra med hjälp av vattenkanna.

 

Men ge dej Kleptoman Molly!!!!!!!!

Varför ska du ha min pinne när du har en egen?

Blev lite komplicerad dragkamp med två pinnar.

 

Det ordnade sej, jag kunde behålla min.

 

Tillbaka hemma hos Molly.

Titta här hon tänker inte kliva ur min bil.

Antar att hon ville följa med hem till mej, men hon släpades brutalt ur bilen.

Tillbringade ett tag hemma hos henne med att käka en del och slappa och lyssna på människornas

tråkprat.

Sen släpades jag helt mot min vilja till min bil för hemresa.

Ville inte alls åka hem, opålitliga människor orsakar alltid oro för att det ska gå hundra år innan vi

ses igen.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards