Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Sigge Svamphund - 8 augusti 2014 18:29

Svalt och skönt i morse så jag skulle bli skjutsad till den där arbetsplatsen som

jag inte besökt på många månader.

  

Jag var självklart inställd på hårt arbete och hade många planer.

  

Utmärkt mitt kotteförråd fanns kvar så jag valde ut en som kändes extra bra.

  

Hm, nu ska vi se......

Behövde tänka och lägga upp en plan innan jag körde igång.

  

Jo det doftar och det doftar mycket.

Men bara myceldoft överallt.

Jag jobbade väldigt hårt med att visa alla ställen där det är aktivt.

  

Kom hit, jag har faktiskt hitta nåt nu.

  

Jodå. Rödgul trumpetsvampvalpar obetydligt större än knappnålar..

  

Det var en gång en bra spabäck..............

Men det var då, den fanns inte förra året heller.

  

Hittade faktiskt ett par som blivit tonåringar, men sen var det bara myceldoft och ännu mer myceldoft.

  

Eftersom jobbet gick ganska snabbt så ansåg matte att vi kunde gå en sväng där jag aldrig varit.

Trevligt, gillar nya skogar.

  

Väldigt fin skog där det säkert kan växa en massa skoj om och när det behagar komma mängder med

svampvatten.

Men så fick jag bråttom.

  

Perfekt jag hittade en sjö!!!!!!

Eller denna sjö har jag hittat förr men nu var jag på nya ställen vid den.

  

Äsch,måste ha hittat det mest långgrunda stället i hela sjön.

Fanns ingenstans där det gick att simma, fast jag blev i alla fall avsvalkad eftersom ovädret gjorde en 

snabb och synnerligen oönskad comeback.

Blev äckelhett på typ två minuter.

  

Skulle tillbaka igen.

Matte höll på och tittade på såna här Klibbtickor.

De är så vackra när de har sina droppar.

Kollade lite mer av mina kända arbetsplatser men där doftade bara mycelet och inga valpar var födda.

 

Nä nu är det äckelhett i skogen så jag vill till min bil, dricka vatten och åka hem.

Drack massor med vatten och åkte.

Men matte hade den goda smaken att stanna på väg hem så jag kunde simma i en annan sjö.

Men då glömde hon i stället att ta med kameran.

Enligt henne ingen förlust eftersom det finns såna mängder med badbilder på mej.

Eftermiddagsrundan var givande, oväder med 30 äckelgrader men jag vandrade mellan mina

affärer och försåg mej med godis.

Sen har jag mest slappat, hoppas på bättre väder i morgon så kan jag kanske göra nåt trevligt igen.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards