Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 4 augusti 2014

Av Sigge Svamphund - 4 augusti 2014 18:01

Detta fruktansvärda oväder tar aldrig slut.

Och det blir bara värre, den här dagen har varit vidrig.

Strax efter sex i morse var det 23 äckelvarma grader så morgontoaletten blev varm.

 

Enda som funkar är att svalka mej i sjön.

Matte skjutsade mej den löjligt korta biten, men passera över stora Heden i ovädret är inte att 

tänka på.

Fanns inga nyheter av värde innan sjön heller.

 

Bara att sätta fart mot det trevliga vattnet.

 

Titta på marken.

Så här ska det se ut nån gång i mitten av september absolut inte nu.

 

Matte hade en tillfälligtvis fungerande hjärna så bollen jag fyndade förra veckan hade hon

tagit med åt mej.

 

Badade massor med den.

Svalkade i alla fall lite.

 

Skulle gå en mycket kort sväng, typ uppsöka gran o sånt.

Detta var enligt matte förbjuden sysselsättning, låta bollen rulla ner för en backe och springa efter den.

Vad då, äckel ovädret förhindrar ju massor med trevliga sysselsättningar så lite behöver jag roa mej.

 

Testade och bollen fungerade utmärkt som markeringsverktyg, fast matte ville inte alls ha nån

Platticka.

 

Människor är märkliga.

Det är vidrigt hett och säkert över 30 i solen.

Då bestämmer sej en människa för att SPRINGA upp för skidbacken!!!!!!

 

Jag bestämde att jag skulle bada mer.

 

Hoppsan!

Jag har tydligen en tvilling, men han verkar bara visa sej i sjön.

 

Dagens svampfynd.

En några millimeter stor Ostronmusslingvalp.

Åkte hem och slappade.

Då ringde mattes telefon och jag skulle ut.

 

Vid Pinnaffären var min människokompis Ann-Marie och ville träffa mej.

Artig som jag är tyckte jag att hon kunde behöva en ros.

 

Hon hade sin stora människovalp med sej som absolut ville träffa mej.

Lära känna nya säjer jag aldrig nej till.

 

Gamla rosor ska slajtas.

Kom på att jag kan göra det väldigt effektivt.

 

Massor med vatten går det åt så jag blev vattnad.

Mycket gott att dricka ur vattenkanna.

 

Det är ju bara en månad kvar till mitt och Mollys bröllop.

Pratade med Sarah om brudbuketten och tittade på olika.

Denna färg passar Molly utmärkt så nåt sånt blir det.

Gick hem käkade en leverpastejglass och bad om kall handduk.

 

När det såg ut så här då slutade matte titta på termometern.

Avskyvärt och hon mår sämre än sämst.

Jag gick bort till Rottis Helga en sväng och lånade vatten.

Så för nån halvtimme sedan så blev hettan för jobbig.

Jag bara flämtade och visste inte var jag skulle göra av mej.

Blev insläpad i tortyrkammaren och duschad med kallt vatten länge.

Faktiskt var det alldeles väldigt skönt, men se det tänker jag aldrig nånsin erkänna för matte.

Hur som helst mådde jag mycket bättre efter allt svalt vatten.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards