Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 31 juli 2014

Fantastiskt!!!!!!!!!!

Av Sigge Svamphund - 31 juli 2014 18:00

Började redan när jag gjorde morgontoalett.

Underbart väder, 17 grader och lite blåst till och med matte började vakna till liv.

Sen skulle jag ut på långrunda.

Misstänkte kvardröjande effekter av värmeslag hos matte eftersom hon tog svampkorgen.

 

Undrar om jag drömmer?

För jag är hos Molly IGEN!!!!!!!!!!!

Smörade självklart för blivande svärmor.

 

Kom Molly vi ska åka till en bra skog.

Människorna är så långsamma så vi tar Hulken och drar på egna tassar.

 

Äsch då, förvisade till baksätet så vår plan fungerade inte.

 

Engelska skogen ska vi tydligen roa oss i.

Utmärkt, för där kunde jag ju jobba förra veckan och sen dess har den fått 30 mm regn.

 

Hann inte många meter i skogen innan det var dags.

Första Stinkbomberna Mandelriskorna.

Kändel myceldoft av olika svampar också på en del ställen.

 

Bäcken hade faktiskt fått lite mer vatten så den grejade vi mycket i.

 

Men Molly, den där pinnen var stor och fin.

Varför anser du att den ska vara i många delar?

 

Som sagt jag har hundlig simultankapacitet.

Alltså jobbade jag mera.

 

Det tar sej!

Blivande svärmor kunde hitta Mandelriskor alldeles själv, det är faktiskt ett krav när man ska bli svärmor

till mej.

 

Titta!

Det föds minsann kantarellvalpar också.

Det finns hopp om att det kommer svampar i år.

 

Kom Molly jag ska presentera dej för mina kompisar som bor här borta.

Alla jag känner bör faktiskt träffa min blivande fru.

 

Hej Chris!

Detta är min blivande fru Molly, hoppas du gillar henne.

 

Så presenterade jag henne för Reidun också.

Hon blev godkänd.

Människorna pratade massor med tråkprat och jag och Molly grejade massor.

Svalt väder innebär ju att man kan leva som hund igen.

 

Hur går det med målningen Chris?

Ska jag ge en hjälpande tass?

Behövdes inte.

Sa hej då till mina engelska kompisar och gick vidare,

 

Titta!

Ett spadike håller på och återuppstår.

Svampvatten kan göra underverk.

Hittade ett gäng med andra svampar också, några kremlor, lite Bleka kantareller och en del annat.

Men de bilderna har matte spridit runt på Facebook.

 

Detta är min lunch.

En stubbe med Föränderliga tofsskivlingar.

Utsökt god svamp som jag käkat idag.

 

Bada måste man göra så vi använde Bäversjön väldigt flitigt.

 

Kom lite närmare Molly så ska jag sno pinnen för dej.

Skoj lek när en passar på land för att sno pinnen från den som hämtat i vattnet.

 

Bäver han är en pålitlig kompis för det fanns ett rejält spa till oss.

Perfekt för pälsinpackningar.

 

Vi orkade till och med ha en massa dragkamper om pinnar.

Det är alldeles underbart med sånt här bra väder.

 

Första skrytbilden på länge.

Jag hoppas att det kan bli många fler nu.

Mängder med mer svampvatten och svalt väder så kommer det att gå utmärkt att jobba.

Var hemma hos Molly en stund innan det var dags att åka hem igen.

I morgon har jag nya uppdrag i skogen.

Ska valla en folkilsken blomsterhandlare i en annan del av skogen som fick så mycket svampvatten


 
 
Lillian

Lillian

31 juli 2014 20:37

Så koselig å på tur med Molly! Ekstra stas å bade med noen andre!

http://www.sognafaret.no

 
Kasper

Kasper

31 juli 2014 22:36

Låter som perfektdag. :)
Jag har bara tråkigt, Ligger just nu som vanligt framför fläkten och sover...
Fast vi ska förstås gå ut ytterligare en liten sväng, jag och matte. Men det är inte direkt fråga om några höjdarprommisar. :-/

http://kasperian2.blogspot.se

 
mollesnutten

mollesnutten

1 augusti 2014 06:00

Gör väl inget om han är folkilsken. Vore värre med hundilsken tycker jag.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards