Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 29 juli 2014

Underbart trots ovädret

Av Sigge Svamphund - 29 juli 2014 18:08

Ovädret det bara fortsätter och fortsätter.

Men min dag blev i alla fall fantastiskt bra.

Skulle ut och åka, sånt är alltid trevligt.

 

BINGO!!!!!!!!

ÄNTLIGEN Molly, var faktiskt många dagar sen sist!

 

Kolla stilen när Molly käkar frukost.

Hon trodde att jag skulle ta pinnen, vilket jag självklart planerat, så den fick ligga på matskålen.

 

Tänker du komma nån gång långsamma människa?

Vi ska nämligen åka till nåt trevligt ställe.

Den skog som vi egentligen skulle till blev det inte för den skulle vara alldeles för het i ovädret.

 

Blev perfekt i alla fall för vi hamnade i skogen med Vithajssjön.

Går ju bara att vistas nära trevliga sjöar just nu.

 

Precis överallt så var det små nyfödda grodvalpar.

Märktes att det kom svampvatten över den skogen igår.

 

Nu ska det badas.

Går ju bara att vara aktiv i vattnet.

Vi badade massor, väldigt trevligt med badsällskap.

 

Oj!

Nu har nog min blivande svärmor fått värmeslag, bästa att hålla koll på henne.

 

Min blivande fru Storsjöodjuret af Vithajssjön häver sej upp ur sjön.

Fast egentligen så skvätte blivande svärmot vatten på oss.

Mycket skoj.

Efter att ha badat massor så skulle vi gå en kort sväng.

Kunde väl ha varit bra väder så vi kunde ha rört på oss ordentligt istället.


 


Märkligt nog så fanns det vatten i superspagropen.

Syns hur Molly njuter av den.

 

Svamp fanns det.

Svärmor lyckas ibalnd för den här Dofttaggsvampen hittade hon alldeles själv.

Otroligt men sant!!!!!!!!!

Ett lerigt spa!!!!!!!

Har nästan glömt hur de ser ut och känns, nu kunde jag i alla fall göra en rejäl inpackning.

Med tanke på att det bara är en dryg månad kvar till bröllopet måste jag ju sköta pälsen extra noga.

 

Hittade ett par Brödtickor också.

Eftersom det föll 30 mm över de skogarna i går så kommer det nog att bli ordning på arbetsplatserna där. 

Gick tillbaka till Vithajssjön igen.

Mycket nödvändigt att bada igen.

 

Mycket skoj lek. Sno pinnen i vattnet och sen springa upp på bryggan.

Ni ser väl Mollys lystna uppsyn?

Sen hände nåt mycket märkligt.

Kolla filmen, nu hade nog svärmor riktigt värmeslag.


  Badande människa och dessutom i en sjö full med Vithajar????

Matte skulle inte ens komma på idén att doppa ett finger där.

 

Hörru svärmor, jag är väldigt, väldigt orolig för dej.

Kan jag hjälpa dej på nåt sätt?

Hon kom upp ur vattnet igen och vi skulle åka hem till Molly.

 

Vi har inte ätit på många dagar, kan vi få nåt?

Fick mat och drack en massa vatten.

 

Men vad har hänt?

Jag tänkte minsann spaa i Mollys pool, men den var trasig.

Tydligen hade den inte tålt Mollys klor.

Blev så besviken att jag gick och gömde mej under Mollys trapp.

Men där var det minsann svalt och skönt, skugga och jord.

Platsen gjorde min gamle kompis Pasco i ordning när han levde och den fungerar ypperligt fortfarande.

Åkte hem, har mest slappat och självklart hållit alla tassar för Kasper som är hos veterinären idag

och opererar sina krånglande tänder.

Hoppas, att allt gick bra och att han är hemma igen och mår bra.

 
 
Kasper

Kasper

29 juli 2014 20:05

Skönt att någon haft en bra dag - min har varit vidrig. Väntar ytterligare några besvärliga, men det värsta är i alla fall gjort nu.
Tack för att du höll tassarna!

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

30 juli 2014 00:26

Helt klart är en simtur det som svalkar mest nu. Trevligt att få simma med blivande frun och svärmor... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards