Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 juli 2014

Under kan ske

Av Sigge Svamphund - 28 juli 2014 18:18

Fortfarande samma fullkomligt vidriga oväder.

Som vanligt drog jag till skogen väldigt tidigt.

 

Bra, var ett tag sen sist.

Matte parkerade på "fel" ställe för där bilen normalt står är det torrt gräs och parkera en varm bil i sånt är inte så smart i denna öken.

 

Jag ska jobba.

 

Som vanligt lyckades jag.

En Mandelriska och i dessa hemnska tider får man vara glad för allt.

 

Nu är det riktigt illa.

För första gången på alla år så är den här spagropen alldeles torr.

Ovädertider har det varit förr men aldrig att denna varit helt borta.

 

Tråklingonen börjar mogna en månad för tidigt.

Men enligt matte kommer de troligen att torka bort.

 

Glöm sa skitmatte du kommer bara att hitta torra kantarellmumier.

Jaså??????

 

Jag vet minsann vad jag håller på med.

Hittade levande kantareller och dessutom små valpar.

Under kan alltså ske.

 

Titta inte illa i denna öken.

Jag kollade några andra arbetsplatser också så det blev ungefär en halvliter kantareller.

 

Orkade inte vara så länge i skogen för det var ruggit kvavt och ingen luft.

Nu ska jag till bilen igen.

 

Gick åt massor med vatten när jag kom dit.

Så skulle jag åka vidare.

 

Ute ur bilen i Eskilstuna och jag befinner mej vid Arlomattens tråkjobb.

För i bilen får jag inte sitta i 1 minut en gång just nu.

 

Den där fontänen där skulle jag vilja.

Men som vanligt beviljade inte matte fontänbad där.

 

I stället så gömdes jag i skuggiga buskar medan matte skulle in en två minuters sväng på Arlomattens

jobb.

Tog lite mer än två minuter eftersom hon babblade med Arlomatten också.

Åkte hemåt igen.

 

Blev skjutsad till sjön så jag kunde bada.

Ägnade mycket tid åt det.

Hem och slappade medan matte hängde i soffan.

Var ute på en runda och svalkade mej hos Rottis Helga.

 

Kolla himlen!

Åskar hörs och Mollys matte har ringt och berättat hur det vräker ner över Hålan.

 

Jag och matte vi satt på balkongen och väntade och väntade på svampvattnet.

Åskar han mullrade och mullrade men det kom exakt 3 svampvattendroppar medan Mollymatte snodde

ett skyfall.

Men jag kan meddela att precis i detta nu så faller det svampvatten (inte mycket men en del i alla fall) och Åskar hörs igen.

Kanske finns det luft när jag ska göra kvällstoalett.

 
 
Kasper

Kasper

28 juli 2014 19:25

Näej, säger matte, och jag håller verkligen med. Nu vill vi ha både regn och svalka (men ingen åska för då blir ju jag fullkomligt livrädd!!!!) Inte en droppe regn har vi fått, och en bra bit över 30 grader varenda dag. I dag drygt 32.

I morgon ska jag munsaneras, och få tänder utdragna (det blir nog två stycken) - håll tassar och tummar! Förresten så stirrar matte med förundran på din mattes lillfingernagel - är det inte DU som ska ha klor?? :D
Fantastiskt i alla fall att du faktiskt hittar kantareller! :)

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards