Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 26 juli 2014

Samma procedur

Av Sigge Svamphund - 26 juli 2014 18:02

Ovädret är lika vidrigt fortfarande.

Alltså samma procedur idag.

I väg väldigt tidigt medan det finns liiite morgonsvalka.

Blev skjutsad idag också för gå till hemmasjön är inte att tänka på med marknaden på Heden.

 

Bra, här har jag inte varit på nån månad.

 

Jag finns djupt inne i skuggan.

Var tvungen att uppsöka en gran innan jag kunde börja med viktigare saker.

 

Som att meddela att jag anlänt.

Det är väldigt viktigt.

 

Lyckades faktiskt hitta en alldeles stendöd Blodsopp.

Synd för det är en mycket god matsvamp.

 

Men nu ska jag ta itu med dagens viktigaste göromål.

 

Bada och bada ännu mera.

Titta på den vita randen på berget, det syns hur Vattentjuven härjar fullkomligt hänsynslöst.

 

Så ska inte björkarna vara alldeles gula nu.

 

Och gräset ska inte se ut som halm heller.

 

Rotade runt en del och gjorde ett fynd.

En alldeles utmärkt boll, övergivna såna tillhör mej.

 

Tänkte simma med den här, men det gick inte.

Alldeles för lite vatten kvar.

Matte började dessutom påstå att hon såg Vithajar som tänkte anfalla.

 

Enligt henne är de livsfarliga även i det här tillståndet.

Skulle alltså uppsöka en annan badplats.

 

Jobbade och lyckades hitta två fina Eksoppar.

Hur sjutton de nu kunnat växa när det vägrar att regna.

 

Badade massor tillsammans med min fyndade boll.

Perfekt är den eftersom den flyter och är super att simma efter.

Badade massor och länge.

 

Titta här, de stackars svamparna skriker efter regn och svalare väder.

 

Kan inte påstå att det är direkt svalkande att bada i Båven.

Snart kokar den väl om nu inte Vattentjuven snor allt vatten.

 

På väg hem igen.

Otroligt lugnt trots marknaden som i och för sej inte hade hunnit öppna när vi kom tillbaka.

Sen har dagens ägnats åt att slappa.

Matte har legat på soffan och klagat över huvudvärk, yrsel, illamående osv och blodsockernivåerna är

skyhöga.

Sånt här oväder är riktigt, riktigt farligt för henne och kan resultera i hjärtinfarkt eller stroke eftersom

kroppen stressas och blodsockret får spel.

Släpade mej ut på en kort eftermiddagsrunda och svalkade av mej hos Rottis Helga.

Det pratas om Åskarbesök imorgon, hoppas verkligen att det stämmer.



 
 
Paula

Paula

26 juli 2014 19:24

min tokfia till hund gick ut på farstubron i eftermiddags o la sig i solen, frivilligt! måste bero på att hon är nytrimmad...låt oss dansa regndansen nu!
kram

http://paulaz.se

 
sr. Carina

sr. Carina

26 juli 2014 19:46

Du får nog vara lite extra försiktig med din matte nu och inte kräva för mycket av henne när hon mår så dåligt, vännen min. Den här hettan är inte att leka med och som du säger kan hon drabbas av riktigt allvarliga skador om hon inte tar det väldigt lugnt. Hälsa henne att jag tänker på henne! Och så får du gärna fråga om hon tror att den där björken som hänger över vatten kommer att vissna till i september? Det skulle ju underlätta mitt nersågande av chagan i den... hihi!

http://sommarhunden.blogspot.se

 
Lillian

Lillian

26 juli 2014 20:16

Nei det er ikke så svalende når det nesten er like varmt i vannet som i luften. Her skal det bli kaldere neste uke, så vi får håpe det holder seg på 23 isteden for 32!

http://www.sognafaret.no

 
Eva H

Eva H

26 juli 2014 20:23

Jag hoppas verkligen att vattentjuven hejdar sin framfart!
Och jag hoppas ÄNNU mer att din matte ska få må ok! Skickar massorkramar härifrån till er båda.
(Och kissarna!)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

26 juli 2014 21:23

Ta det lugnt, båda två! Har ni ingen fläkt, det känns åtminstone bättre då.
Här hålls dörrar och fönster nogsamt stängda och persienner nere så länge utomhustemperaturen överstiger den inomhus.
Så här dags är det väldigt skönt, och nu ska vi gå ut promenad. Antagligen till samma sjöställe som i går.
(Matte säger att det väl sen inte kan vara nån fara att sova för inte bara olåsta utan även öppna dörrar och fönster, så länge hon har mig som vakthund... :)

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

27 juli 2014 13:28

Bara att hålla tassarna för att det regnar som dom lovat! Lite korsdrag hjälper ju upp det hela hemma... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards