Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 24 juli 2014

Vidrigt!!!!!!!!!

Av Sigge Svamphund - 24 juli 2014 17:59

Det blir värre och värre detta fruktansvärda oväder.

Som vanligt vaknade tidigt och gjorde morgontoalett som var varm fast klockan var 6.30

Slappade en stund och sen skulle jag hinna en kortsväng i skogen.

Bara för att spara på orken så skjutsade matte mej en liten bit.

 

Spökskogen.

Bra var ett tag sen sist.

 

Kantarellerna är numer mumier.

Men så klart de inte kan växa när det bara är vidrigt väder hela tiden.

 

Det doftar och det doftar mycket.

Om det nu kunde komma svampvatten i mängder och svalka så skulle det födas en massa Svarta

trumpetsvampar.

 

Men här gick det att jobba.

Framför min nos så skymtar Stinkbomben menar Mandelriskan.

 

Hittade faktiskt två stycken.

De verkar kunna växa hur vidrigt det än är ute.

Drog runt och hittade inget mer skoj att jobba med.

 

Dagens fynd, har ett minne av att jag faktiskt fyndat detta för ett par år sen.

 

Enligt matte ser gamla dockor i detta skick makabra ut.

Äsch, den var skoj.

 

Förflyttade mej till nästa viktiga ställe.

Träffade Schäfer Freja som gjort vad jag skulle.

Det gäller att utnyttja tidiga mornar.

 

Badpaltsen.

Titta så ruggit vindstilla det är och inte ens i skuggan var det drägligt.

Badade i alla fall mycket och länge.

 


Vattentjuven härjar mer och mer och det går snabbt för vattnet att försvinna.

I dag blev det förbjudet att vattna och fylla pooler och bassänger och skogsbränder är det

varje dag i denna öknen.

När jag badat klart ville jag hem.

 

Hemma igen och termometern befinner sej i skugga.

Klockan är ungefär 9.45 och det är nästan 30 avskyvärda grader i skuggan.

Käkade leverpastejglass och slappade.

 

Strax efter lunch och soleländet har nått termometern.

Slappade ännu mer.

 

Släpade mej ut på en kort och mycket långsam eftermiddagsrunda.

Innanför den här dörren där.........................

 

Innanför dörren ska snart den där Grisöronaffären öppna.

När de gjort det ska jag kolla deras godisutbud.

 

Hm, någon vandrar runt på Malmköpings gator och lämnar svarta fotspår.

Kom fram till att det var han den där inte helt okände 100 åringen som var skyldig.

För spåren ledde till diverse ställen där det handlade om honom.

 

Strunt i gamla 100 åringar.

Här framme är en av alla mina bra affärer.

Hälsade på men blev förbjuden att busa på grund av ovädret.

Hem och fortsatte att slappa.

 

Så här ljuvlig var himlen i 5 minuter.

Såg ut som om det var både Åskar och svampvatten på ingång.

Men molnet bara försvann utan att lämna varken det ena eller det andra.

Ovädret har förstört morgondagen för mej.

Egentligen skulle jag ha åkt och hälsat på mattes mamma som bor på sin ö nu, alltså paradiset för mej med 

miljoner med bad.

Men matte vägrar att åka dit för hon tänker inte köra hem i 33 grader i skuggan.

Dessutom brakar kaoset i form av Malma marken igång och hamna i bilköer i hettan och tjafsa med parkeringsvakter tänker hon INTE.

Ska åka till badparadiset när bättre väder infunnit sej.


 
 
förspel

förspel

24 juli 2014 19:19

kram på dig sigge! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den via facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du uttrycker dig på ett väldigt unikt sätt. Jag skriver själv en blogg om <a href="http://förspel.se">sex- och samlevnad</a> ;-)

Fortsätt skriva! Kram <3

/Lina

http://förspel.se

 
Lillian

Lillian

24 juli 2014 20:15

Som du jobber selv om det er varmt!

http://www.sognafaret.no

 
Eva H

Eva H

24 juli 2014 20:36

Det är värre än vidrigt!
Trevligt att du får en egen godisaffär!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

24 juli 2014 23:04

Hos mig lever vi upp först framåt kvällen. Mattes och mina mornar/förmiddagar är ju liksom lite korta. :)
När matte såg dockan kom hon på att hon skulle ta ut datorn på altanen, i aftonsvalkan, och titta på Morden i Midsomer...

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

24 juli 2014 23:45

Klart att matten ska köra dig så du kan hälsa på hennes mamma! Hon kan väl köra hem på kvällen när det svalnat lite... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards