Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 juli 2014

Av Sigge Svamphund - 19 juli 2014 17:59

Min bil han är kvar hos bilveterinären.

Operationen är klar men............nån vajer var självinställande och vägrade att ställa in sej

på en ny lamell.

Alltså måste den få en ny sån på måndag.

Var vissa bekymmer för matte eftersom hon tänkt ut en bra skog, men utan Hulken funkade

det inte.

Men nöden har ingen lag, eleverna ska lära sej i alla fall.

  

På väg att möta eleverna.

Hoppsan för ett ögonblick trodde jag att mängder med hundar helt plötsligt skulle delta i dagens kurs.

Men det var sån där backluckeloppis och hade inte ett dugg med mej och kursen att göra.

 

Nova ska bli svamphund.

 

Det ska Miloo och Ture också.

Tre elever hade jag idag.

 

Eftersom jag är en mycket artig hund så hälsade jag ordentligt på människorna också.

Här är det Miloo och Tures matte som jag umgås med.

 

Märkligt ställe att ha kurs på, men vi skulle hålla till vid min badplats.

Närhet till vatten var viktig eftersom det var vidrigt kvavt och hett.

Miloo och Ture slängde sej genast ut och simmade.

 

Allvaret har börjat.

Mina elever de ansåg att grupparbete var bra.

Vadå fördela sej mellan människorna när man kan samarbeta?

 

Jag övervakade självklart noga att människorna gjorde rätt så mina elever lär sej.

 

Ture han ansåg att Novas matte var lika bra som nån av sina egna människor.

Alla tre var jätteduktiga.

 

Mellan varje pass så badade vi massor.

Med tanke på ovädret var det skönt att svalka sej.

 

Lagotto är ena riktiga livsnjutare.

Ture försökte ordna till ett spa åt sej i sjökanten, sunda intressen måste jag säja.

 

Så var det grupparbete igen.

Ture och Miloos matte fick vara lärare precis då.

 

Jaha, undrar om änderna ville vara med på kurs och bli svampänder?

De verkade väldigt intresserad av vad vi gjorde.

 

Detta borde egentligen ha filmats.

Nova försökte smyga sej på  änderna.

Kan meddela att hon inte lyckades men det såg himla skoj ut.

 

Fikapaus.

Eller människorna fikade, tittade i svampböcker som matte rekommenderar och pratade tråkprat om

svampvett och annat.

Vi badade ännu mer.

 

Hittade denna fantastiskt vackra insekt också.

Okänt vad den är för något, ca 2 cm lång men väldigt vacker.

 

Nu är det allvar igen.

Uppe i backen håller Ture och hans matte på med träning medan Nova, Miloo och hans husse tittar på.

 

Jag övervakade Novas träning.

Hon gjorde precis som hon skulle så jag behövde inte hjälpa till.

 

Just det Nova kantarellerna ger belöning.

Alla elever jobbade bra trots de mindre bra förutsättningarna.

 

Alla hundar är trötta så det är dags att sluta för dagen.

Men vi avslutade självklart med bad.

Måste säja att det var ypperligt att ha kurs precis bredvid sjön så vi kunde svalka oss mycket.

Skildes från elever och människor.

Gick hem, så kvavt att det knappt fanns luft.

 

Men titta här!

Himlen är kolsvart och Åskar för liv.

Han var på ett ganska långvarigt besök men svampvattnet det glömde han.

Dessutom slog han ner nån mil bort och startade en brand i terrängen, ruskigt nu när det är så eländigt

torrt.

2 mm kom det bara så i juli har vi fått sammanlagt 5 mm.

Det är total katastrof här med all växtlighet.

I morgon ska jag träffa eleverna igen för andra och avslutande delen.

Tur att de är morgonpigga för ovädret med äckelhetta och torka består.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards