Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 juli 2014

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2014 17:50

Började redan i morse.

Gick ut för morgontoalett och skulle gå en av mina vanliga rundor.

 

Normal gatukorning nära mitt hemma.

Jag kollade om det fanns några intressanta nyheter vid lyktstolpen rakt fram.

Matte tittade på nåt annat och sen höll hon på att dö där och då.

 

Hon var ytterst nära att kliva på Vithajen!!!!!!!!

Det är en dryg kilometer till sjön och Vithajar ska INTE befinna sej på land och inte här.

Enligt matte så klapprade den med tänderna och tänkte slita strupen av henne.

Behöver jag tala om att det blev bråttom åt ett annat håll?

Så skulle jag på en lite längre runda.

Så fruktansvärt kvavt och äckligt att det inte var tal om nån trevlig riktig långrunda inte.

 

Inspekterade gräset menar halmen på Heden efter nyheter.

Fanns inga men jag fick gå omvägar på flera ställen då idioter ägnat sej åt att krossa flaskor så det låg

mängder med farliga skärvor överallt.

 

På andra ställen hade de i alla fall behållit falskorna hela.

 

Spårvägen var ganska länge sen jag gick.

Brukar kunna träffa kompisar hätr.

Inga ute, kanske sov de fortfarande.

 

Nu mognar hundgodiset hallonen.

Bäst att passa på att käka medan det finns några för de kommer snart att dö torkdöden.

 

Där nere ska det vara en porlande bäck.

Bara torrt och inte en droppe vatten.

 

Gick och badade.

Vattentjuven härjar för fullt, så nu blir det bekymmer med att simma.

 

13 juli och hösten är här.

Björkarna gulnar och tappar alla sina löv på grund av ovädret.

 

Dessutom tror lingonen att det är dags att mogna.

 

Gick in i skogen och kollade mina arbetsplatser.

Hittade en massa torra kantarellvalpar varav många redan hade dött.

Fast på ett skyddat ställe fanns det faktiskt en del som lever.

 

Kolla himlen.

Alldeles igenmulen och det var så kvavt att det inte fanns luft.

Matte trodde att det skulle bli dejt med Åskar.

 

Usch.

Detta är inte skoj, jag behöver svalka av mej för att orka gå hem.

 

Gick till hundbadet.

Insåg att nu börjar det dyka upp en massa stenar som inte ska synas.

Lyckades i alla fall simma ett tag och bli lite svalare.

Skulle gå hem.

Då kom det typ 10 droppar svampvatten, men de hade torkat innan de landade på backen.

Gick hem, slappade försökte hålla matte på benen i ovädret.

Väntade på Åskar och svampvatten men istället blev det över 30 grader hett med lika heta vindar och

varken Åskar eller svampvatten.

Släpade ut matte på eftermiddagsrunda.

Fick höra en mängd fula ord när jag försökte nosa på skendöda Vithajen.

Hon hade som vanligt ingen kamera med i morse så det två första bilderna är tagna på eftermiddagen.

Sen har jag slappat och matte försöker verkningslöst få ner blodsockret.

Hetta stressar kroppen vilket gör att blodsockret blir alldeles för högt och av detta mår diabetiker matte

allt annat än bra.

Och fortfarande är det bara hett, kvavt och noll Åskar och svampvatten.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards