Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 juli 2014

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2014 18:03

Samma fruktansvärda oväder idag.

Går inte att göra nånting och matte påminner mer och mer om ett gammalt lik.

 

I skogsdungen var det i alla fall skugga men inte ett dugg svalare.

Samma vidriga hetta där.

 

Kände för att jobba, men hittade bara en mumifierad kremla av obestämbar art.

Fullkomligt avskyvärt detta oväder.

 

Gäller att variera badplatserna.

I dag blev det hundbadet och eftersom jag var tidigt ute var vi alldeles själva där.

 

Simmade mycket och länge.

Men...........

 

Helt plötsligt hade jag sällskap.

Mamma And och hennes andvalpar.

Matte trodde att de skulle bli rädda för mej.

 

Nädå, mamma And begrep att jag är en fridfull hund så vi kunde bada tillsammans.

Vi brydde oss inte om varandra.

 

Fast sen simmade hon iväg med sina valpar.

Då kom nästa sällskap.

 

Det kom en liten människovalp med sin pappa.

Människovalpen blev så imponerad av mitt badande så han frågade om han fick kasta pinne till mej.

Så klart han fick, en mycket läraktig människovalp som jag ger MVG.

Hans pappa var imponerad av att jag var så snäll mot människovalpen. äsch jag gillar ju alla såna och

hålla kurser med dom är jätteskoj.

 

Kom en golden och badade i fängelset när jag skulle gå.

Funderade på om han också behövde lite badlektioner, men han klarade sitt badande på egen tass.

 

Tog vägen genom en annan liten skogsdunge på väg hem.

 

Nästa svampmumie.

En gång var detta en Rodnande fjällskivling men nu var den torkad och klar.

 

Samma sak med det här före detta Kungschampinjonerna.

Var är svalkan och svampvattnet??????

 

Kom på att jag inte träffat Schäfer Freja på väldigt länge.

Men hon verkade inte vara hemma.

 

Passerade hos Siri och henne träffade jag.

Men tro nu inte att jag fick komma in dit.

Nädå, skitmatte förbjöd mej eftersom jag inte kan hålla mej lugn där utan bara försöker busa.

Det var nämligen det sista jag fick göra idag.

 

Som sagt det blir värre och värre.

Klockan är strax efter 10.30 och termometern i skuggan.

Drog en djupfryst handduk över mej ett tag och ägnade mej åt att slappa.

Att matte ens står på benen är rena undret.

Gnäll om allt, kronisk huvudvärk, förlorad sömn, illamånde, konstigt blodsocker, värk i kroppen osv.

Lika bra att skicka henne på skroten om inte bättre väder inträffar ganska omgående.

 

Släpade mej ut på en kort eftermiddagsrunda.

Umgicks vid mina affärer, vid denna så tycker de att jag är Malmköpings roligaste hund.

Dessutom stod det en massa människor och stirrade på torget.

 

Torget var sej inte alls likt.

Tydligen så skulle Malmköpings världsberömde Hundraåring ,i form av nån som heter Robert Gustavsson,

komma och inviga nån utställning.

Gick hem istället och drog ett annat djupfryst badlakan över mej.

I morgon ska jag ha årets första svamphundselever.

Matte påstår att det kommer att bli jobbig för både hundar och människor och funderar på en

massa olika alternativplaner för vi lär inte orka så länge.





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards