Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 juli 2014

Av Sigge Svamphund - 5 juli 2014 18:03

Blä!

Nu är vidriga ovädret över oss igen med fruktansvärda äckelhettan.

Åka till bra skogar är bara att glömma, varken jag eller matte orkar med trevliga långrundor.

 

På väg till nånstans.

Tur att vi är morgonpigga så jag hinner ut innan det blir riktigt vidrigt.

 

Bada!

Ungefär det enda som går att göra i ovädret.

Ägnade mej åt detta länge.

 

Snart mognar hundgodiset hallonen.

Gör de inte alls enligt matte som påstår att de kommer att torka bort.

Fjuttskurar med svampvatten och vidrig hetta på det bådar inte gott.

 

Jo kantarellvalparna lever här, men torkdöden är nära.

 

Kollade en arbetsplats för soppar men de hade vandrat över regnbågsbron i brist på svampvatten.

 

Men här slår jag matte med häpnad.

Jag letar och markerar och letar ännu mera.

Hon trodde inte att jag kunde, men se det kan jag visst.

Precis här kan det växa Stjärnhovstryffel, förra året råkade Pinnaffären försöka pinka in MITT revir

och hittade såna här.

Jag visade tydligt att detta med tryffel det kan jag minsann fast jag bara tränat lite.

Matte pillade i jorden men inga syns, fast om ett par veckor ska det vara dags.

Måste alltså gå hit ofta och hålla koll för nu SKA jag lägga till Tryffelhund på visitkortet.

Stjärnhovstryffel är dessutom väldigt god.

 

Firade mina framgångar med att bada mera.

Så vidrigt som det var gäller det att svalka av sej hela tiden.

 

Jag SKA jobba så det gjorde jag.

 

Titta så eländigt.

Kantarellvalparna håller på och dör torkdöden.

 

Gav mej inte utan jobbade mera.

Här var det bättre och sen hittade jag ännu fler torra vuxna på ett annat ställe.

Matte hade faktiskt ett par liter med sej.

 

Bada, bada och bada ännu mer.

Skönt att i alla fall kunna få en del motion utan att få värmeslag.

 

På väg hem.

Funderade på att hälsa på Siri.

Men skitmatte totalvägrade, inte i detta oväder och hon ville bara hem.

 

Hittade mängder med kantarellvalpar på väg hemåt också.

Men de stackarna lär dö torkdöden om detta skit fortsätter.

Resten av dagen har jag slappat och drömt om andra tider.

 

Tänk om det såg ut så här i stället.

Sol och vackert men ingen vidrig äckelhetta som gör matte sjuk och mej orkeslös.

Släpade mej ut på en eftermiddagsrunda, var vidrigt med 30 grader i skuggan.

Men förra gången det var sånt här oväder läste matte ett bra tips för oss hundar som inte tål hettan.

Stoppa badlakan i frysen, sen närman blir för varm så är ett djupfryst sånt underbart att få över ryggen 

en stund.

Alltså har matte flera i frysen till mej, allt för att jag ska få lite svalka i alla fall.

Kanske kan visa bild i morgon för idag glömde hon.

Hennes hjärna lägger av totalt av vidriga hettan.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards