Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 juli 2014

Av Sigge Svamphund - 3 juli 2014 18:03

Idag skulle det ju hända nåt skoj enligt matte.

 

Vad sjutton gör jag på Heden?

Här finns då inget skoj i alla fall.

 

Gick och letade i närmaste skogen.

Fanns inget skoj där heller, bara lite dåliga kremlor.

 

Badade.

Hm, det ska jag göra varje dag så det räknar jag inte till extra skoj.

 

Hittade ett par fina Karl Johan, men det är mitt jobb och inte heller extra skoj.

Gick hem och var ganska sur och kände mej lurad.

Men så skulle jag ut och åka.

 

Hamnade på Sagostigen.

Vår världsberömde hundraåring han härjar överallt.

Nu hade han rivit ett gammalt fallfärdigt hus.

Jag väntade för det skulle komma en bil till, tänkte att det kanske skulle bli en skoj skogsrunda.

 

TJOHO!!!!!!!!!

Detta kommer att bli toppen!

Mina bästa människovalpar Oliver och Adam och nu ska vi roa oss på Sagostigen.

 

Maria och hennes valpar Oliver och Kristoffer var också med.

Fyra människovalpar innebär extra mycket trevligt bus.

 

Kan ju säja att det började mindre bra.

Trodde att jag skulle se allihopa sluta som hästmonstermat när de klappade monstret.

Jag höll mej självklart långt borta.

 

Kollades i alla stugor på alla sagor som är uppbyggda där.

Jag brydde mej inte var roligare att busa.

 

Som sagt mycket skoj bus ägnade vi oss åt.

 

Oliver och Adam hittade en massa blåbär också.

Fast de behöver mogna lite till.

 

Jätten på Sagostigen är verkligen enorm.

Matte valp Marcus är två meter lång och ser ut som en pygmé.

 

Koppeltränade Christoffer en del också.

Han var väldigt duktig på att gå bra i slakt koppel utan att dra.

 

Min älskade bäck.

Nej jag spaar inte, är upptagen med ett viktigt uppdrag.

 

Kollade nämligen så att inte trollet var under Bockarna Bruses bro.

Men det var fritt fram så jag kunde låta människovalparna gå över.

 

Här bland stenarna gäller det att vara tyst.

För här bor trollen och de sover på dagarna, jag höll stenkoll på att människovalparna skötte sej.

 

Koppeltränade Oliver också.

Måste säja att människovalpar är väldigt duktiga på att gå i koppel.

Så passade jag på att jobba, är svårt att låta bli så jag hittade några kantareller.

 

Jaha, nu ska vi och göra nåt annat.

 

Adam ägnar sej åt favoritnöjet gräva med grävskopan.

Jag kollade självklart ordentligt att både han och Oliver klarade det ordentligt.

 

Sen var det fika.

Jga bjöd mej både på utsökt pannkaka och utsökta bullar, mycket gott.

 

Nä spela schack är inget för hundar.

Finns roligare saker att göra.

 

Hade en intressant diskussion med Adam om en massa väsentliga saker.

 

Kollade när Marcus pratade med kaninerna som inte ville prata med mej.

 

Hade en viktig lektion med Oliver.

Ger honom MVG i konsten att skvätta vatten ur tunna åt mej.

 

Levande grisöronen är tillbaka.

Jag är ytterst osäker på om de är pålitliga, har en känsla av att de kan få för sej att käka svamphund.

 

Sen kollades det i ännu fler sagohus och busade ännu mer.

 

Jaha, nu är det slut på det roliga för alldeles nära de här rävarna är bilarna.

Blev tvungen att skiljas från människovalparna och åka hem.

Men jag hoppas att det snart är dags att åka till Krusbärssjön med dom.

Nu ska jag sova för i morgon har jag visst en del att pyssla med igen.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards