Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 28 juni 2014

Av Sigge Svamphund - 28 juni 2014 18:05

Så klart att gårdagens flyt inte skulle hålla i sej.

Började redan i går kväll med gnällmatte som blev genomförkyld på fem minuter.

Sen fortsatte gnället om att helt plötsligt värkte vänster axel och arm nåt eländigt.

Klena människor!

Min kvällstoalett blev lite tidigare för matte skulle till affären och köpa nåt mot förkylningen.

Hade tur för Pinnaffären var kvällsöppen så jag hälsade på och ägnade mej åt umgänge, allt som inte

är Gnällmatte är trevligt.

Kan meddela att min nattsömn har blivit störd ett otal gånger av den gnälliga människan som uppfann

mängder med nya ord under natten.

Så blev det idag och egentligen skulle jag ha gjort nåt jobb på Sörmlandsleden.

Orkar inte, host och snor och dessutom påstår hon sej vara enarmad.

Fick inte åka nånstans för det orkade inte den klena människan.

 

Hemmaskogarna och jobb.

Mängder med Kungschampinjoner (knappt hälften syns på bilden) men alla var för gamla.

Skulle ha hittat dom för ett par dagar sen.

 

Spårvägen var alldeles död och övergiven, trodde att jag kanske skulle ha träffat nån trevlig hund att umgås

med istället för gnällmatte.

 

Badade.

Måste förgylla tråktillvaron med nåt.

 

Kom på att jag har ju arbetsplatser efter spårvägen också.

Måste förgylla tråktillvaron efter bästa förmåga.

 

Jodå, mina valpar hade växt sen sist ovch blivit vuxna.

 

Drog i väg genom djungeln.

Jag skymtar faktiskt mitt i bilden.

 

Jobba, jobba, jobba.

Titta runt mej och pinnen så syns det en massa Bleka kantareller.

 

Bra storlek var det på de vuxna också.

Fanns ganska mycket.

Matte sa en massa fula ord när hon skulle plocka eftersom hon är enarmad.

 

Äsch, på lågan bakom mej borde det finnas en massa Blek ostronmussling men det fanns ingenting.

 

Gnällkärring, tänker du komma idag eller?

Det är mer jobb här.

En del vuxna och massor med valpar.

 

Med tanke på mattes skick så var det lika bra att ta till det tunga artelleriet när jag hittat nåt.

Använde dunken som markeringsverktyg, annars hade hon säkert inte sett nåt.

 

Detta var en gång en Finluden stensopp.

Matte ville inte ha den, känsliga människa!

 

Nu har de underbara gräsfröna kommit, de där som man kan använda som pälsprydnad.

Matte tyckte nåt otryckbart, jag ansåg att jag var väldigt snygg.

Grönt gör sej så bra mot min svarta päls.

Jobbade lite mer.

Så ville skitmatte hem.

 

Jag totalvägrade att gå hem utan att ha badat mer.

Alltså såg jag till att komma till hundbadet också.

 

Lyckades hitta en liten Finluden stensopp som var fin.

 

På Heden var det sån där loppis.

Släpade med matte, hade tur och träffade en massa människovänner innan jag släpades hem.

Hemma så har jag slappat medan matte hostat och snorat och gnällt.

Var glada att ni inte hör henne när hon försöker använda vänsterarmen, de ors hon åstakommer då

är otryckbara.

Jag hoppas att hon låter mej sova ostört i natt och är frisk i morgon.

Jag har viktiga saker att göra och kan inte släpa runt på en gnällande orkeslös människa.

För övrigt kan jag meddela att det faller en massa trevligt svampvatten här nu. 

Hoppas det håller på hela natten.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards