Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 27 juni 2014

Av Sigge Svamphund - 27 juni 2014 17:55

Upptagen idag igen.

Åkte iväg tidigt för min bil skulle besiktigas.

Såna otrevliga saker ska göras tidigt enligt matte.

 

Hm, vad gör ni egentligen med min bil?

Alltså människorna som jobbar på Bilprovningen i Flen är mina bästa kompisar men jag måste ju ha

stenkoll på bilen.

 

Detta satt jag och tittade på, plus att den var en snabbis i luften också.

Enligt matte har hon aldrig förr varit med om att besiktningen varit klar på fem minuter.

Ännu bättre, de vill inte träffa min bil på ett år, den var alldeles frisk.

 

På grund av att närmaste vägen är avstängd så måste jag åka en omväg.

Bra omväg, för jag hamnade där jag har både bad och arbetsplatser.

 

Hittade flera stycken såna här fina små Finludna stensoppar.

 

Bada är väldigt nödvändigt så det gjorde jag självklart mycket.

 

Befann mej i Komonsterland och matte påstod att de snälla kossorna hundätande monstren var borta.

Kollade noga så inga hade gömt sej under små buskar eller så.

 

Nu ska jag bada mer.

Den här badplatsen har jag inte besökt sen i höstas.

 

Precis lika bra som alltid.

 

Hörru matte titta på detta!

Allt som finns kvar är ett par kängor.

Begriper du nu att Komonster är livsfarliga?

Detta är i min värld beviset på att de även käkar människor.

 

Som sagt det är vidrigt torrt överallt.

Titta på denna stackare där hatten har spruckit sönder alldeles av torkan.

Åkte vidare och nu blev det obehagligt.

 

Jag är i Sparreholm och där har det öppnat en jättestor outlet.

Trodde att jag skulle få tillbringa de närmaste månaderna i min bil medan matte skulle vara hopplöst vilse

därinne.

Kanske att nån skulle hitta den förvirrade människan till jul eller så.

Men ett under skedde för hon kom ut ganska snabbt utan att ha gått vilse, men släpande på jeans och lite

annat som hon behövde.

Tydligen är allt väldigt billigt där, jag är glad att jag klarar mej med min päls och slipper handla

kläder (matte avskyr egentligen att gå i affärer, gör det bara när det är absolut nödvändigt).

 

På väg hemåt så kollade jag en annan arbetsplats.

Men den var alldeles steril och knastertorr.

 

Kolla himlen över Hembygdsgården.

Alldeles underbart blåsvart och det var dags för min eftermiddagsrunda.

 

Passerade Prylaffären och bjöd mej på godis.

 

Bestämde att jag skulle förära Pinnaffären ett besök också.

Om jag inte går mina affärsrundor så kanske de glömmer bort mej.

Men när jag gick ut där ifrån så kom svampvattnet.

Alltså fick jag väldigt, väldigt bråttom hem.

Matte som ansåg att hon hade flyt i tillvaron idag hade köpt en lott.

 

Undrar hur mycket hundgodis jag kan köpa för detta>>?

60 kr borde i alla fall räcka till en del smarrigt.

Måste se till att bli skjutsad till Grisöronaffären snart.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards