Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 juni 2014

Av Sigge Svamphund - 18 juni 2014 17:56

Mänskliga dumheter!!!!!!!

Visst jag jobbade hårt igår men efter en natts sömn var jag som en ny hund igen.

Matte tål tydligen ingenting för hon gnällde om onda muskler.

Tål inte människor nånting?

Släpa på lite bräder, spett, stolpar och andra småsaker är väl inget att gnälla om dagen efter,

Med hänvisning till ovanstående så tänkte hon inte alls köra mej till nån av mina trevliga skogar.

 

Hur kul är det här?

Tråkspårvägen och inte en endaste hundkompis fanns det ute heller.

 

Långt där nere bland buskarna ska jag ha ett bra spa och en bäck.

Finns ingenting där nu, knappt lera en gång.

 

Matte trodde att hon tog bilder på hallonkart, men istället fastnade dessa som inte är hallonkart.

Dessutom har den dementa människan lyckas förtränga namnet på dom.

  Undrar om jag kommer att kunna sköta min päls inom överskådlig tid?

Torrt, torrt och ännu torrare i spadiket dammade det.

 

Gick in i skogen.

Nån gång var detta en sopp av okänt ursprung.

 

Jag jobbar!

Ger minsann inte upp i första taget inte.

 

Hittade ett gäng supertorra kantareller i plockstorlek.

Kan tala om att när de skulle bli svampmackor var matte tvungen att hälla vatten i pannan så torra var de.

 

Va?

Är jag väl optimistisk????

Inte alls skulle bara kolla om Svarta trumpetsvampmycelet var vaket och det var det inte.

Mängder med svampvatten tack!

 

Efter att ha hittat mängder med torra kantarellvalpar (undrar om de kommer att bli vuxna eller om 

torkdöden tar dom) så rotade jag fram min dunk.

Roade mej ordentligt med den ett tag.

 

Nån som ser mej?

Finns mitt i bilden.

 

Detta är en ny svampsort.

Mumieflugsvamp, uppträder endast vid vidrig torka, eller så är det en Rodnande flugsvamp som dött

torkdöden.

 

Fast sen lyckades jag hitta en Finluden stensopp som var utan hyresgäster.

Ingick i min lunch.

 

Gick och badade.

Fick kämpa mot vågorna eftersom det blåste mycket, bra utmaning så jag simmade mycket.

 

På väg hem och jag tänker jobba mer.

Jodå en strävsopp och några torra kantarellvalpar hittade jag.

 

I en buske satt den här fågelvalpen och ropade på sina föräldrar.

Den var tydligen hungrig.

Gick hem, käkade svampmacka och slappade.

Så skulle jag ut och åka.

Först stannade matte vid nåt tråkställe och köpte en tråklampa till min bil.

 

Äntligen har hon kört till rätt affär i hålan Flen.

Nu har jag bråttom.

 

Det doftar alldeles ljuvligt redan innan man kommit in i Grisöronaffären.

 

Hm, undrar vad jag ska köpa?

Helst skulle jag ju köpa allt de har.

 

Mycket trevlig personal som bjuder på smakprov.

Just detta godis var utsökt.

Några bitar med smak av oxblod, köpte sånt.

 

Detta ville jag INTE ha.

Torkade komonstermular, är säkert giftiga.

 

Så alla dessa leksaker, funderade på om jag skulle skaffa lite nytt men avstod.

 

De säljer utsökta torkade korvar så jag smällde i mej en sån på plats.

Tror matte köpte fler åt mej.

 

Träffade vad som ör en av mina blivande elever.

De som har Grisöronaffären ska gå kurs för mej med sina hundar.

Funderade på att förlägga svampsöket i Grisöronaffären men såna planer går inte matte med på.

Skitmatte!!

Tyckte jag hade en strålande idé.

Hemma så träffade jag GrannDaisy så jag bjöd henne på lite av mitt nyinköpta godis, uppskattades.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards