Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 juni 2014

Av Sigge Svamphund - 13 juni 2014 18:23

Blev en bra dag igen.

Nu är det ju inget oväder med äckelhetta utan jag kan röra mej i mina skogar.

I går hittade matte en superbra länk till en sida där hon mycket detaljerat kunde se var

det föll svampvatten.

Så idag skulle vi åka och kolla.

 

Trevligt.

HAmande i Murkelskogen, där har jag inte varit sen jag jobbade med murklorna.

 

Detta måste vara en sällsynt onödig vägbom.

Vägen är ju försvunnen sen länge.

 

Hade massor att kolla.

Hade gått någon och spritt sina dofter så det var jag tvungen att kolla ordentligt.

 

Tjoho!!!!!!!!

Så här stort vägspa minns jag knappt när jag såg senast.

Beviset på att den där sidan matte tittade på verkligen stämmer för här hade det fallit rejält med

svampvatten.

Hittade massor med mindre också för den delan.

 

Matte tittade mer på de här.

Två fjärilar som hade vandrat över regnbågsbron, men resterna var vackra.

 

Jag har bråttom så vi ses sen.

Slöa människor som inte begriper att det är bråttom till allt viktigt.

 

Sjön!!!

Jag hade inte badat sen i går och det var länge sen jag badade här.

 

Vattnet i den sjön är alldeles kristallklart.

Botten syns långt ut i sjön fast den är ganska djup.

 

Badade massor, precis lika bra idag.

Utnyttjade alla mina badplatser ordentligt.

 

Usch!

Mitt på vägen ligger det lämningar efter ett hädtrmonster.

Tänk att de smyger runt överallt i sin jakt på oskyldiga svamphunder.

 

Service är det också.

Massor med pinnar till mej, bara att välja och vraka.

 

Sen skulle jag prova en annan väg.

Kolla om det gick att gå runt hela sjön.

 

Passade på att jobba genom att hitta mor och barn Strävsopp.

Men de står kvar i skogen.

 

Hörru jag är här!

Sluta gå och leta efter mej, jag ska prova nya badplatser!

 

Det är (enligt matte) otroligt vackert i Murkelskogen och sjön är fin.

Jag föredrar badplatserna jag.

 

Överallt blommade tranbären.

Med tur så blir det mängder med såna i höst.

Den som är uppmärksam ser dessutom hjortronblad i bilden.

 

Bor ett sjöodjur i sjön också.

Men det var ett snällt odjur som lät mej fortsätta att bada.

 

Tänker du komma eller??????

 

Matte ägnade sej åt att kolla hjortornplantor.

Men detta var den enda som hade en antydan till kart.

Troligen är de mest bara plantor av ett kön och då blir det inga bär.

 

Medan hon gjorde det så hade jag jobbat.

Hittade mängder med kantarellvalpar i millimeterstorlek.

Kan nog bli en mycket bra jobbarskog med massor av arter framöver.

 

Nu fanns det bara ett par såna här Strecknagelskivlingar förutom sopparna och kantarellvalparna.

Dessa är ingen matsvamp.

 

Jaha och vem är du som klänger på trädstammen?

Denne någon ville inte presentera sej.

Mycket oartigt!

Åkte hem och slappade efter tre timmar i skogen.

Gick ut på eftermiddagsrunda, bara de vanliga hundgöromålen.

Sen försvann matte spårlöst.

Hon dök upp igen och hade varit ute med Rottis Helga UTAN mej!!!!!!!!

Nåt om att jag hade varit ute så mycket och Helga kunde få lite egentid med matte.

Jag vet minsann att de hade passerat Prylaffären och att Helga hade käkat godis där.

Men ok, jag gjorde ju samma sak nån timme tidigare så jag ska väl inte klaga.





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards