Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 11 juni 2014

Bada, bada, bada

Av Sigge Svamphund - 11 juni 2014 18:03

Fortsatt vidrigt oväder på förmiddan.

Inga långa trevliga skogsrundor inte, men jag blev i alla fall skjutsad.

 

Hamnade vid fiket med den supergoda glassen.

Tänkte börja med en sån men enligt matte hade de inte öppnat ännu.

 

Men kom nån gång, det är 97 grader varmt och jag behöver BADA!!!!!!!

 

Blev bad, massor med såna.

Väldigt skönt och uppfriskande.

 

Finns en bra stig som följer sjön.

Alltså tog vi den.

 

Kollade en arbetsplats men den var alldeles tom.

Inte ens doftande mycel och kruttorrt i backen.

 

Ägnade mej åt den enda vettiga sysselsättningen.

Bada, bada och bada ännu mer.

Hittade ett helt gäng med nya perfekta badplatser också.

 

För övrigt är det väldigt vackert vid den sjön enligt matte.

Jag struntar i omgivningarna, bara sjön som är viktig i min värld.

 

En snok modell väldigt stor hade bytt skinn nära sjön.

De kvarlämnade resterna är så långa att hela inte ens fick plats på bilden.

 

Mera bada.

Skulle faktiskt kunna bo i en sjö såna här oväders dagar.

 

Dagens enda jobb.

En stor Strävsopp som bor kvar i skogen.

 

Nä jag har inte alls badat klart.

Jag måste prova det här stället också, tänker inte lämna osimmade badplatser.

Badade massor här också och på en massa andra ställen på väg tillbaka.

Tillbringade ett par timmar med att vandra efter sjön och bada flera tusen gånger.

 

Så började himlen se trevlig ut.

Kom mängder med mörka moln så kanske att det skulle kunna bli svampvattennedfall.

 

Nära Caféet och jag drabbades av onödogt koppel för det var öppet och en massa besökare.

Ville ha glass och det ville matte också.

Men den klantiga människan blåste mej på det.

Allt ska jag hålla reda på, nu hade hon GLÖMT att ta med sej plånboken!!!!!!

Alltså varken pengar eller kort, var enligt henne tur att hon kom på det innan hon gick in och försökte

handla.

Ska skaffa mej en egen plånbok full med pengar till glass och annat viktigt som jag alltid ska ha med mej.

 

Hemma igen och detta är oväderstemperaturen i skuggan.

Fullkomligtavskyvärt och dessutom vidrigt kvavt.

Matte bara tjatade om dejt med sin älskade Åskar.

 

Titta!

Svampvattnet började falla (blomman växer på min balkong).

Tyvärr så kom det löjligt lite, kunde gott ha vräkt ner resten av dagen.

 

Nu börjar det faktiskt vara drägligt ute.

Varmare än så här behöver det absolut inte bli.

Jag hoppas självklart på att det ska falla mängder med svampvatten under kvällen och natten.

Sen kanske det går att leva normalt hundliv igen.


 
 
Kasper

Kasper

11 juni 2014 22:08

Jajamänsan, nu är det sannerligen badväder. Själv åker jag antagligen snart på årets schamponering. :( Ute på tomten, vid slangen med sjövatten.

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

11 juni 2014 22:13

Tur att din matte hittar till alla sjöar så du kan svalka dig när hon inte har glasspengarna med sig... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Ingen bild

Chess i Nypan

11 juni 2014 22:54

Jag skulle aldrig sätta en tå i sjön! Att du gillar dina bad så mycket, förstår inget, du är ju blöt hela tiden!

 
mollesnutten

mollesnutten

12 juni 2014 07:13

Visserligen kom det regn här igår, men nu är det eländigt kvavt igen.Blir alltså badsjö idag också.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards