Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 juni 2014

Av Sigge Svamphund - 2 juni 2014 18:19

Fick åka till bar skog idag också.

Enligt mate är det bäst att passa på innan oväder med äckelhetta återkommer.

 

Vägen in i skogen är sällsynt otrevlig eftersom det brukar lura två hästmonster där.

Tvingad att ha onödiga kopplet så jag inte ska panikrusa till skogs.

Men hästmonstren var inte hemma till min stora glädje.

 

Jaha jägarna de ägnar sej åt jakt i buskarna eller nåt.

Är i alla fall inte jaktsäsong nu.

 

Är vägkorsning och jag fick välja väg själv.

Bestämde att denna skulle bli bra, har inte varit här sen i vintras nån gång.


  Kolla Skalbagge, behövs inga gym i skogen inte.

Han slet minsann hårt och använde all sin styrka.

 

Undrar när det ska inrättas utfodring för hungriga svamphundar?

Vilda grisarna gillar tydligen rå potatis, men jag vill ha kokt sån.

Fanns ingenting åt mej att äta.

 

Snart är det öken i mina skogar.

Här borde det vara utsökt spa men det var torrt så det dammar.

Kollade mängder med arbetsplatser, de var lika tomma de.

Inte ens doftande mycel nånstans.

 

Går det inte att jobba så får jag roa mej på andra sätt.

Hoppas verkligen att Vattentjuven inte härjat.

 

Här har jag inte badat sen i höstas.

Kan du snabba på innan vattnet försvinner?

 

Underbart.

Sjön var precis lika simvänlig som alltid.

Ägnade mycket tid åt att bada.

Väntar bara på att matte ska öppna plånboken så hon köper husen som finns där till mej.

 

Märkligt,

Detta har inte funnit i den sjön förut.

Gillar inte när det dyker upp okända saker, jag ska ha full koll på alla mina sjöar och skogar.

 

Hittade dunkar, men de gick inte att rubba.

Måste tydligen stärka mina muskler ännu mer.

 

Fortsatte i skogen.

Kollade fler arbetsplatser, men ökentorka och inte minsta lilla myceldoft.

 

Blä!

Jag som planerat för en massa skoj här.

Torrt så det dammade, borde ha varit fullt med väldoftande vatten.

 

Här har jag och matte helt skilda åsikter.

Jag ville fortsätta för går jag tillräckligt långt så kommer jag bland annat till Krusbärssjön.

Nä sa tråkmatte, då skulle vi ha haft fika med oss för det är väldigt långt.

Hon kunde väl ha tänkt och fixart fika då.

Jag kan fika i skogen varje dag jag.

 

Jag hör nåt.

Jo det gjorde matte också, knakade och brakade längre bort av nån som inte ville träffa oss.

Antingen Hälge eller en Vild gris, såg aldrig den som åstakom ljuden.

 

Eftersom du blåste mej på Krusbärssjön så tänker jag bada mera här.

 

Badade massor och konstaterade att denna badplats var lika bra som förra året.


Ser ni molnen som speglar sej i vattnet?

Tyvärr alldeles för små för att innehålla svampvatten.

 

Nån som behöver en brygga?

Denna verkar behöva ett nytt hem och lite omvårdnad.

Kostar bara två Dentastix, intresserade kontaktar mej.

 

Den här stackars Skalbaggen hade vandrat över regnbågsbron.

Men myrorna jobbade hårt med att städa bort resterna av honom.

Naturen är fantastisk på att hålla rent, där har slarviga människor mycket att lära sej.

 

Hoppet är det sista som lämnar svamphund i behov av pälsvård.

Men lika ökentorrt här som på alla andra ställen tyvärr.

 

Denna ser ut att skrika.

Undrar om han kanske åkallar alla svampvattengudar?

Hoppas det, för just nu påminner allt alldeles för mycket om förra årets torkkatastrof.

 

På väg till min bil.

Märkligt fortfarande inga hästmonster.

Jag kan väl i alla fall inte ha sån tur att det flyttat?

Åkte hem och slappade.

Gick ut på eftermiddagen.

Träffade diverse av alla mina människovänner och var en social hund.

I morgon ska jag visst åka och titta om nån av mattes nördsvampar har behagat födas.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards