Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 27 maj 2014

Av Sigge Svamphund - 27 maj 2014 18:00

Äntligen är det bra väder igen.

Svalt och skönt så jag kan röra på mej och ägna mej åt alla mina viktiga hundsaker.

Både jag och matte njuter, men mängder med svampvatten saknas förstås.

Skulle ut och åka.

 

Dagens första och enda spa.

Men Vattentjuven har gått hårt åt den sen sist.

 

Skogen är full av oartiga typer.

Mitt i bilden mellan två björkar så går det att skymta Råbock som inte alls ville prata med mej.

Typ, bara blänga och springa iväg!

Vi har ju skogen gemensamt och borde ha haft mycket att prata om.

 

Dessutom hade Vattentjuven stulit allt vatten som borde finnas här.

Mycket irriterande.

 

Ser ni mej?

Jag finns där inne bland granarna och jobbar.

Vägrade komma ut så matte var tvungen att komma in till mej.

Begriper inte varför hon gnällde över besvärligt, bara att huka sej så kommer man fram.

 

Murkelhundsjobb.

Men det är bara att inse att deras tid är över nu.

Var bara foten som var fin resten hade sniglarna haft kalas på.

 

Kollade en del andra arbetsplatser.

Kantarellmycelen doftar där, men inget synligt ännu.

 

Här inne brukar det finnas champinjoner.

Fanns inga idag, inte ens matte nördsvampar ville visa sej.

Bara ett par färdigtorkade som inte ens gick att se vad de varit.

 

Här fanns det ju massor med murklor förut.

I dag fanns det bara ett torkat murkellik till mattes enorma glädje.

 

Lika illa inne i skogen.

Torrt så det knastrade under tassarna.

Fanns inget skoj att jobba med, bara lite myceldofter.

 

Och här brukar det växa mängder med Föränderlig tofsskivling.

Tomt och övergivet, inte ens mycelet doftade.

Gick till min bil och skulle åka till Eskilstuna.

Passade bil medan matte handlade nåt tråk, passade igen medan hon levererade beställda salvor och

tjärljus.

 

Äntligen utsläppt.

Nu ska jag gå och käka lunch.

 

Jag känner den ljuvliag doften.

Det är alldeles fullt med utsökta köttbullar i den där skålen.

De försvann snabbt.

 

Bjöds på ett par vegetariska korvar också.

Fullt ätbara fast jag föredrar de med kött förstås.

 

Såg till att få macka också.

Mätt och belåten så slappade jag medan matte trollade med sin mammas dator och fixade nåt som inte 

ville fungera.

Det fungerar nu.

Sen var det dags att åka.

 

Så här ser det ut när jag passar min bil.

Drabbades av det igen eftersom matte skulle till Arlomattens tråkjobb.

Åkte hem.

Eftermiddagsrundan ägnade jag åt att besöka ett par av mina affärer och berätta att jag är en extremt 

ensam hund som aldrig har sällskap och dessutom aldrig får mat.

De trodde på mej på båda ställena.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards