Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 25 maj 2014

Av Sigge Svamphund - 25 maj 2014 18:54

Fortfarande oväder, men lite drägligare idag.

Eftersom både jag och matte är morgonpigga så åkte vi till skogen tidigt.

På väg till skogen så uppförde sej radion i min bil ganska underligt.

 

Idioter!!!

I natt har nån idiot snott antennen på min bil!

Men denna någon gjorde sej rejält illa och blödde massor, det är mer blod äbn vad som syns på bilden.


Matte hoppas på att denna någon har riktigt, riktigt ont i handen och får en massa otrevliga bakterier

i såret.

 

Jag blev skjutsad till Döda älgenskogen, mycket bra.

 

Matte gick och tittade på de här fullkomligt ointressanta Daldockorna.

Blir stora gula fält med såna där.

 

Ännu är de inte riktigt utslagna, men snart.

 

Hm, Vattentjuven härjar i ån mellan mina sjöar, inte alls bra.

Jag ska alltid ha mängder med vatten i den.

 

Badade massor i första sjön.

Gäller att passa på, jag har minsann inte glömt hur det var förra året när det tillslut var torrt

där jag nästan simmar på bilden.

 

Efter baden kände jag för att jobba.

Med tur så...............

 

Jo jag hade tur.

Hittade årets första två fina champinjoner.

 

De fick följa med hem till mej båda två.

Upplivad av detta jobb så tänkte jag jobba mer.

 

Rotade fram en av mina gömda flaskor och tänkte använde den som markeringsverktyg.

Den här stubben kan vara så full med Föränderlig tofsskivling att man inte ser stubben.

Men inte idag, den var tom bara mycelet som börjar vakna.

 

Jaha, ska jag behålla flaskan eller ta den trasiga dunken.

Blev flaskan eftersom dunken är lite svår att få med.

 

Träffade den här stenen som var väldigt glad över att ovädret håller på och ger upp.

Syns på hans breda leende.

 

Just nu är Döda älgenskogen fantastiskt vacker.

I alla fall påstår matte det.

 

Hamnade vid andra sjön.

Bra för jag har arbetsplatser här och behövde självklart jobba en massa mer.

 

Snart, mycket snart så föds de första kantarellvalparna här.

Fanns massor på flera olika ställen.

Kändes bra att kunna jobba ordentligt.

Firade med att bada ännu mer.

 

Så alla bad är avklarade bara torkningen kvar.

Kollade några andra arbetsplatser och lite annat men det fanns inget skoj.

 

Städade istället.

Gillar inte när såna här tandpetare ligger på fel ställen.

 

Provade om jag passar i Daldockor och kom fram till att det gör jag.

Fast skitmatte påstår att jag ser lätt onykter ut på bilden.

Gick till min bil och insåg att jag varit nästan tre timmar i skogen utan att det blev äckelhett.

Fast sen blev det samma oväder igen på eftermiddagen.

Slappade alltså mest.

Fast nu mot kvällen var jag ute och grejade.

Matte och Pinnaffären skulle åka och kolla ett ställe där det kunde finnas nördsaker.

De bilderna är kvar i kameran så de får ni se i morgon

Hoppas jag kan åka till nån trevlig skog i morgon också



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards