Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 24 maj 2014

Av Sigge Svamphund - 24 maj 2014 18:00

Så var det slut på väntan att det skulle bli lördag.

Fast jag fick vänta en massa i alla fall.

 

Har hunnit med morgontoa och en stunds slappande.

Klockan är ännu inte nio och jag väntar på något.

Visade sej att det var mattes mamma som kom.

Vi skulle gå en snabb och tidig sväng på marknaden.

 

Hej Rottis Helga.

Jaha, som vanligt var hon mest ute efter att få av mitt godis vilket hon fick.

Gick vidare såg mängder med kaniner, stackars dom att sitta på utställning hela dagen i smällheta ovädret.

 

Var en snabbsväng i närmaste skogen.

Behövde uppsöka en gran bland annat.

Sen skulle snabbesöket på marknaden ske

 

Titta där.

Siri var minsann ute och rastade sin matte.

Umgicks med dom en liten stund och fick en peng av Sirimatte så jag skulle kunna shoppa.

Gick runt och träffade en del trevliga människor.

 

Så där.

Grisöronaffären stod minsann på markanden så nu tänker jag handla.

Nä såna här tuggben gillar jag inte.

Hittade däremot annat smaskigt godis som matte hade godheten att köpa åt mej.

Om det vore någon som helst ordning i världen så skulle Grisöronaffären stå på Heden varje dag.

 

Köpte ett smarrigt grisöra för pengen jag fick av Sirimatte.

Passerade dessutom alla mina bra affärer och fick godis.

 


Har hamnat på Hembygdsgården och människorna ska fika.

Förklarade att jag också var hungrig.

Det är skillnad på godis och mackor.

Fick delar av deras mackor och skinkskivan som var placerad på mattes macka.

Sen skulle mattes mamma åka hem.

 

Hemma och temperatur i skuggan vid 10.30

Avskyvärt och matte var så glad att hon inte skulle stå på markanden i år.

Slappade och slappade ännu mer.

 

Ingen fart på mina katter heller, de bara slappar ingen orkar nånting i ovädret.

Men så skulle jag ut och åka.

 

ÄNTLIGEN!!!!!!

Jag har faktiskt väntat sen i onsdags på att det skulle bli lördag och dags att träffa Molly igen.

Tog ju flera år innan det blev lördag.

 

Helt plötsligt så kom min gamla favoritgranne sen jag bodde i Hålan.

Hon delade ut godis, mycket bra.

Matte försvann på nåt regionmöte för Sörmlandsleden så jag passade Molly, blivande svärmor och

min gamla favvisgranne.

Var så hett och kvavt att vi mest slappade.

Matte återkom från det där mötet där hon hade smörat för nån golden.

 

Nu ska vi gå och göra viktiga saker.

Men.....................

 

Titta här!

I Hålan där kan man förvänta sej allt.

Som att folk går ut och rastar sin orm till exempel.

 

Jaha min blivande svärmor hon tänker tydligen bli ormtjusare.

Ja, ja kanske är en bra karriär.

 

Jag och Molly vi ägnade oss åt det enda som går att göra nu.

Bada, bada, bada.

 

Hm, vad är du för nåt?

Jaha, du heter Iller, har aldrig träffat nån sån tidigare.

Återgick till att bada istället eftersom Iller var måttligt intresserad av mej.

 

Äsch då.

Slutbadat och tänk de kom alldeles kolsvarta moln.

Genast vaknade hoppet hos matte som blir riktigt sjuk av rådande oväder.

Kanske, kanske att Åskar skulle komma med regn, blixtar och dunder och svalare väder.

Men se nåt sånt kom aldrig det är fortfarande lika vidrigt och matte kan betala för att bli av med sitt 

värkande huvud och svajiga blodsocker.

Jodå vatten dricks i enorma mängder men tål man inte hetta så gör man inte.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards