Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 maj 2014

Av Sigge Svamphund - 22 maj 2014 18:09

Äsch, det var tydligen inte lördag idag.

Dessutom samma otäcka väder som igår fast ännu värre hetta.

Inte tal om att åka till mina bra skogar, alldeles för hett för bra långrundor.

 

Det här är i alla fall positivt.

Efter åtta månader så är ÄNTLIGEN alla kravallsaket på genomfartsgatan borta.

Snart, mycket snart går det att köra på den igen.

 

Gick till närmaste skogen för att uppsöka gran och andra viktiga saker.

Kollade men ingen hundkompis hade gått där.

 

Nu blir det snart blåbär.

Finns mängder med valpar som ska växa till sej och bli blåa.

 

Himla tur att det är nära till sjön.

Detta är den enda vettiga sysselsättningen i rådande oväder.

 

Badade massor och simmade säkert hundra mil eller så.

Bra med svalt vatten så jag kan motionera en del i alla fall.

 

Hittade en trasa.

Den tänkte jag att den skulle kunna vara användbar.

 

Gick utmärkt att bada tillsammans med den också.

En stund i alla fall för sen sjönk den och borta är den.

 

Inne i skuggiga skogen som var smällhet lyckades jag i alla fall jobba.

 

En stubbe full med Föränderliga tofsskivlingar.

Perfekt, min lunch var alltså fixad.

 

Kollade av lite fler stubbar, men där hade det inte fötts några ännu.

 

Dagens enda spa och den krymper oroväckande snabbt.

Gick vidare och hade tråkigt.

 

Men titta där!

Siri var uyte och rastade sin husse.

Som vanligt så svälte hon så jag bjöd på mitt godis.

Hon skulle gå och bada hon också, som sagt enda vettiga hundsysselsättningen.

 

Visst jag vet att Siri inte är hemma, men jag bestämde mej för att hälsa på i alla fall.

Brukar vara lönande.

 

Var lönande.

För i Siris kylskåp finns det alltid korv.

Smällde i mej två stycken.

 

Dessutom fick jag en utsökt leverpastejmacka.

Siri kom hem så jag umgicks med henne en stund, men trevligt bus är ju inte att tänka på i hettan.

Gick hemåt, passerade Prylaffären där jag talade om att jag var hungrig och fick godis och vatten.

  Hemma och så här vidrigt var det i halvskugga.

 

Tror jag ska krympa mej till kattstorlek.

Balder får minsann plats på en liten sval fläck på balkongen.

 

Jag har legat utslagen på golvet.

Har fläktat lite från balkongen i alla fall.

Matte som mår apa av hettan ska vi inte tala om.

Sur och folkilsknare än vanligt försedd med huvudvärk trots litervis med vatten.

Hörde talas om semester vid Ishavet och återkomst när det är max 20 plus.

På eftermiddagen så ägnade jag mej åt mina affärer.

Gick till Pinnaffären och jobbade.

Diskade efter deras lunch.

Passerade min andra godisbutik och fick en del gott där också.

Sen har jag slappat och funderat på om det är lördag i morgon kanske.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards