Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 maj 2014

Av Sigge Svamphund - 19 maj 2014 18:01

Har ägnat en stor del av dagen åt att vara på turné.

Skulle till Eskilstuna för matte var tvungen att fixa tråk, inte stannade hon vid nån skog

på väg dit heller.

 

Hamnade på Djurgår´n istället.

Var ok eftersom det var ganska länge sen jag var där.

  

Läste alla nyheter mycket noga.

En och annan lukta gottbrud hade passerat annars var det inget av direkt värde.

 

Det är väldigt ont om granar där, så de få som finns har jag markerat som mina.

 

Det här var en vänligt inställd typ.

Han ser väldigt glad ut i alla fall.

 

Som vanligt var jag jobbarsugen.

Men det var alldeles dött, inte ens några trevliga doftande mycel fanns det.

 

Den här "spagropen" hittade min bästa människovalp Oliver åt mej för några år sen.

Ibland är den en sjö, nu var det bara sorgliga rester som knappt räckte till tassarna.

 

Ibland går det till och med att låtsas att jag är i mina vanliga milsvida skogar.

Finns lite små stigar här och där.

 

Under den här stenen bor det någon.

Försökte hälsa på men nådde inte och den som bor där kom inte och hälsade heller.

 

Hittade en massa såna här orienteringmojänger.

Funderade på om jag behövde såna, men enligt tråkmatte behövde jag det inte alls.

Sen skulle jag vidare.

Passade bilen medan matte gjorde tråk på Arlomattens tråkjobb och nåt mer ställe.

Så skulle jag åka och äta lunch.

 

Svampvattnet har börjat falla.

Jag blir skadad.

 

Äntligen en husvägg som skyddar lite mot de få droppar som kom då.

Spelar ingen roll att de är få, jag blir skadad i alla fall.

 

I säkerhet hos mattes mamma.

Kollade från balkongen och nu föll det mycket mer svampvatten.

 

Jag är hungrig!

Kan jag möjligen få nåt att äta?

Jodå, jag fick provsmaka min lunch.

 

Människorna åt nåt vegetariskt som inte passade mej.

Men köttbullelunch passar alltid.

Borde faktiskt serveras sån varje dag och helst till frukost, lunch och middag.

Vid fikat så åt jag ett par kakor också.

 

Dags att åka hem.

Som den artiga hund jag är så tackade jag ordentligt för lunch och fika.

Släpades ut i svampvattennedfall och ådrog mej skador innan jag kom till min bil.

Passade den igen medan matte handlade tråkmat.

Åkte hem.

Har varit ute på en kortare runda, hände inte så mycket.

Hittade Pinnaffären och berättade om hur ensam och övergiven jag är.

I morgon är jag i alla fall lovad att få åka till en av mina bra skogar, behöver kontrollera om mina

kantarellvalpar växer.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards