Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 maj 2014

Av Sigge Svamphund - 18 maj 2014 18:01

Tur att jag har hunnit med en massa skoj i många dgara nu.

För idag var det så hett och kvavt att matte vägrade skjutsa mej till bra skog för bra

långrunda.

 

Jaha, undar om det kan finnas nåt skoj efter spårvägen.

I bland lyckas jag ju träffa nån annan hund där i alla fall.

 

Inga trevliga hundar.

Mötte bara den här spårvagnen och de är ju ingenting att umgås med.

 

Om jag håller till bakom buskarna så ser hon mej inte.

Tänkte smyga till badplatsen utan att bli upptäckt.

 

Blev upptäckt, men jag fick bada massor.

Skönt att svalka av mej och av bad får jag energi.

 

Jobbardags.

Mycelet doftar så bara det kommer mer svampvatten så föds det snart kantarellvalpar här.

 

Det sysn inte på bilden, men här så kokade vattnet av en massa vithajar.

Tur att detta inte är en av mina badplatser för jag hade blivit toalförbjuden att bada här.

 

Så kan jag meddela att det är midsommar nu.

I alla fall så blommar Midsommarblomstren så då är det nog sån.

 

In i hasselskogen för mer planerat arbete.

Kollade om det fötts Ostronmusslingar, men det var bara mycel och inga valpar ännu.

 

Kolla vita pricken mitt i bilden.

En kantarellvalp på väg att födas, snart så kan jag nog serveras macka med såna.

 

Jag tänker.

Det var ganska länge sen sist och var sjutton har jag gömt den?

 

Jo den fanns precis där den skulle vara.

 

Hade mycket skoj med min dunk.

Alla hundar borde ha egna dunkar att roa sej med.

När jag var klar så gömde jag den igen.

Jobbade mer men bara doftande mycel på de arbetsplatserna.

 

Träffade de här Vinbergssnäckorna som verkade synnerligen upptagna.

Den ena har dessutom sällskap av en mygga.

 

Räv har nog valpar nu.

Verkar som om de ska tränas i att hantera pinnar.

Bra då kanske de kan hjälpa mej att hålla ordning i skogarna.

 

Vattentjuven härjar för fullt igen.

Nu har han stulit ett av mina bra spadiken.

Typ!!!!!!!

 

Här fick jag bara höra att jag inte ens skulle tänka tanken att jobba med några Stenmurklor.

Jag jobbar precis hur mycket jag vill!

Fast det fanns inga att jobba med till mattes glädje.

  

Men nu blir det trevligt värre.

 

Färghandels Vilma.

Var evigheter sen jag träffade henne senast.

Som vanligt var hon alldeles utsvulten och tiggde av mitt godis.

 

Hett och kvavt.

Tur att jag passerade hundbadet.

Kolla så mycket pollen det hamnat i vattnet.

 

Badade massor.

Väldigt skönt.

När jag behagade lämna vattnet så lyfte jag benet mot trädet.

Bara en hälsning till andra hundar.

Då passerade det ett par människor som högljutt pratade om hur äckligt och otrevligt det är med hundar

vid vatten.

Borde egentligen ha skakat pälsen nära dom.

 

Men det är INTE vi hundar som gör så här!

Korkade människor kallas det för och detta är precis vid hundbadet.

Undrar vilka det är som är äckliga?

 

På väg hem, men jag jobbar igen.

Här doftar det av kantarellmycelet överallt.

Strålande tider väntar.

 

Gissa var jag är.

Frångår nämligen inte mina principer.

Om ni inte ser mej så sitter jag vid andra björken från höger.

 

Nu kunda jag komma.

Här ska jag nämligen alltid leta godis innan jag går hem.

Letade noga upp varenda smula.

Resten av dagen har jag mest slappat och haft tråkigt.

Men i morgon är jag i alla fall bjuden på lunch.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards