Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 maj 2014

Av Sigge Svamphund - 16 maj 2014 17:59

Gillar mitt upptagna hundliv.

I dag skulle jag jobba lite som fyrbent etappledare, hade saker att kolla på Sörmlandsleden.

Började mindre bra.

 

Skulle till Monster Sagostigen.

TVI!!!!!!

Mitt stora hatobjekt blåa komonstret är tillbaka, som om inte det räckte skulle matte hålla på och öppna och stänga grindarna i flera evigheter.


  Bara några sekunder långt men lyssna så hör ni hur jag försöker försvara både min bil och mitt liv

mot avskyvärda monstret.

Rent under att jag finns kvar i livet.

 

Försökte lugna ner mej genom att jobba.

Det doftar här.

 

De små vita prickarna ska snart bli Blek kantarellvalpar.

Ni vet de där som även kallas Sommarkantarell och är ljusa och knubbiga.

Tror inte att första kantarellmackan är speciellt långt bort.

Fortsatte mot skogen och det blev hemskt igen.


 

Helt plötsligt så hade jag ett hästmonster på fria hovar bakom ryggen.

Hemskt för det var säkert på jakt efter mej.

 

Nu är det bråttom in i trygga skogen.

Där finns det bara Vilda grisar och Hälge, mycket lugnare enligt mej.

 

Här är det tryggt och bra.

Var ett tag sen sist så jag hade massor att kolla.

 

Äsch!

Min älskade bäck och jag trodde att Vattentjuven härjade.

Alldeles för lite vatten.

 

Gick i alla fall att spaa i den.

Matte påstår att jag inte ska anklaga Vattentjuven, hon misstänker att Bäver har ägnat sej åt att bygga

vid sjön.

Bäver ska INTE bygga så min bäck inte får vatten.

 

Min gamla fyndade Vilda grisskalle låg kvar precis där jag hade lämnat den.

Funderade men kom fram till att den kunde ligga, jag hade annat att göra idag.

 

Tänker du läsa den där gästboken länge till?

Det finns faktiskt viktigare saker!

 

Mitt allra bästa spa.

Perfekt var det som vanligt.

Gick vidare och kollade en massa viktiga hundsaker.

Nådde jägarnas tillhåll.

Där finns det en vattentunna och matte måste alltid skvätta vatten ur den åt mej.

Men...........................

 

Vad är detta för monster?

Inte är det jag för jag ser inte ut så här.

 

Det här är inte heller jag.

Fattar ingenting för jag såg då inte de där monstren medan jag var där.

Verkar som om de bara dyker upp när matte tar bilder.

 

Nähä, allt timmer är kvar.

Alltså går det inte att fixa nya markeringar ännu på ett tag.

Passade på att jobba som murkelhund.

 

Titta visst är de fina?

Morr sa matte, Stenmurklor är numer tråksvampar i hennes värld.

Jag fick beröm men svamparna är kvar i skogen.

 

Har doftade det så underbart av nånting att jag var tvungen att riktigt gno in doften.

Inte ofta jag gör så men ibland är det nödvändigt.

 

Struntar fullständigt i vad du säjer.

Jag jobbar precis hur mycket jag vill.

I stället för att gnälla kan du komma hit och titta och kasta kotten åt mej.

 

Usch, jag befinner mej i fiendeland.

Här brukar minsann hästmonstren befinna sej.

Fast just nu var de inte där.

 

Däremot var det mängder med Fårvalpar överallt.

Såna är helt ok, för de käkar inte svamphundar.

Sen blev det riktigt trevligt.

 

Nu är Sagostigen öppen för människovalpar alltså är caféet öppet.

Perfekt, matte köpte glass till mej.

Utsökt var den, kunde ha ätit flera stycken.

Egentligen borde jag få åka tdit varje dag och äta sån.

I morgon väntar ännu en bra dag.

Jag ska ut och kolla en ny skog tillsammans med matte och en av alla mina bästa människovänner.

Känns som om det kan bli väldigt bra, hörde nåt om fika och sjöar.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards