Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 7 maj 2014

Av Sigge Svamphund - 7 maj 2014 18:02

Har faktiskt kommit en del extremt välbehövligt svampvatten över ökenlandskapet.

Dessuton hsr jag haft tur och inte behövt vistas ute när nedfallet inträffat.

Men jag blev inte skjutsad till några bra arbetsplatser idag.

 

Mot vanliga tråkiga hemmaskogen.

Ja, ja med tur kanske det skulle gå att jobba där eller nåt annat trevligt.

 

I bland blir det kris, då får en tall duga istället för en gran.

 

Drog vidare i skogen.

Inga andra hundar ute och inget annat skoj heller.

 

Funderade på den nylagade rampen, men enligt matte skulle jag inte alls springa på den.

Nåt om att svampvattnet säkert hade gjort den snorhal.

 

Passade på att fynda istället.

 

En synnerligen före detta flaska.

Fast jag hade mycket skoj med den.

 

Blåbärsriset blommar i mängder, hoppas det blir massor med bär i år.

Förra året torkade ju allt hundgodis bort.

 

Tänker inte alls vara ledig, jag ska minsann jobba.

Dessutom skönt att kunna variera jobbet.

 

Men mina Ostronmusslingar var fortfarande torra mumier.

Fast det fanns ett par små nyfödda valpar.

Blir nog ordning så jag kan få macka med såna.

 

Suddig bild, men den här Vinterskivlingsvalpen borde inte alls ha fötts nu.

De ska vara döda sen länge.

Jobbade faktiskt mer och hittade både aktivt mycel till Föränderlig tofsskivling och gamla Lacktickor.

Bra, jag kommer att kunna fortsätta jobba.


  Kände för rejäla spa men så mycket svampvatten har det inte kommit.

Jag som var i akut behov av pälsvård.

 

Hittade några underliga prylar vid skidbacken.

Lämnade kavr dom eftersom jag inte riktigt visste vad jag skulle ha dom till.

 

Men nu har jag fattat beslut alldeles på egen tass.

Jag tänker vara en social hund, har ju jobbat så mycket att mina hundkompisar säkert tror att jag

blivit en eremithund.

 

Hallå Siri!!!!!

Är du hemma?

 

Inte, men se precis då kom hon.

Har faktiskt inte umgåtts med henne på väldigt länge.

 

Lyckades nästla mej in.

Siri har ett väldigt bra kylskåp, det finns alltid korv i det.

Bjöd mej på två rejäla korvar, precis vad jag behövde.

Egentligen borde alla kylskåp alltid innehålla sånt till hungrig svamphund.

Bjöd mej på lite fika också innan jag skulle gå hem.

 

Nästan hemma, men jag var ju tvungen att besöka Prylaffären också.

Godisservering där också.

Gick hem och slappade.

På eftermiddagen besökte jag först en av mina andra affärer och fick godis sen gick jag till

Pinnaffären och ägande mej åt bus med människovalp.

Självklart hade matte kameran hemma då.

Nu ska jag vila mej i form för imorgon så lär det bli en sällsynt bra dag.

Matte tror ju att jag inte vet, men jag vet precis vad somn ÄNTLIGEN väntar.

Är det imorgon om två minuter?


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards