Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 maj 2014

Av Sigge Svamphund - 5 maj 2014 17:57

Drabbades av skitmattes korkade påhitt idag.

Fick höra att jag jobbat så mycket och hårt så länge att idag kunde jag vara ledig.

Fruktansvärt korkat, jag har inte tid att vara ledig.

Skulle i alla fall ut och åka, enligt matte skulle vi till Eskilstuna.

 

På väg dit så stannade matte vid en skog.

Brukar hamna där ibalnd när jag ska till Eskilstuna, nu var det ett tag sen sist så det var mycket att kolla.

Är faktiskt jobbigt detta att hålla ordning på alla skogar.

 

Detta är nog första och enda bilden på en enbent svamphund.

Konstigt att jag aldrig märkte att tre av mina ben var tillfälligt försvunna.

 

Hittade en av alla före detta bollar som jag gömt i den skogen.

Matte påstod att jag var ledig och inte alls skulle jobba idag.

Men nåt måste jag roa mej med.

 

Hittade en spagrop som ännu inte hittats av Vattentjuven.

Spaade massor tillsammans med bollen.

 

Ska inte vara ledig!

Alltså jobbade jag, här har jag hittat en Stenmurkla och det blev några till.

 

Förra gången jag var här så fanns det pannkakor till hungrig svamphund.

Usel service idag, fanns absolut ingenting att äta.

 

I protest så pinkade jag på det som en gång har varit en Hälge.

Men Vilda grisarna har bökat runt så numer är det svårt att se vad det varit.

 

Murkelhund i arbete.

Jag känner doften nu gäller det bara att hitta den exakta platsen.

Inge bekymmer för min supernos inte.

Det där med ledighet det kan matte glömma.

 

Så hittade jag en liten trasig boll också.

Undrar vem sjutton som placerar ut en massa trasiga bollar i den där skogen.

Jag hade i alla fall skoj med den.

 

Sen blev det bekymmer.

Den lilla eller den stora, ett mycket svårt val i mitt hundliv.

Gömde den lilla och tog med den stora ett tag.

Sen var det dags att gå till min bil och åka vidare till Eskilstuna.

  Eskilstuna och samma sak gäller här, kolla vad som hänt sen sist.

Viktigt hundgöromål detta.

 

Jaha och ni ska fka.

Vad får jag då?

Jo det blev macka till mej eftersom det inte alls var lunchdags just då.

Korkat, lunch det kan man väl äta vid vilken tid på dygnet som helst?

 

Så fickjag present av mattes mamma.

Fullblodsegoisten matte påstår att det är hon som fått den vilket självklart är felaktigt.

 

Mattes mamma har minsann målat en tavla av mej.

Visst är den fin?

Så klart att denna tillhör mej eftersom den föreställer mej.

Nu står den snyggt placerad och väl synlig här hemma, precis som det ska vara.

I dag är det precis fyra månader kavr till mitt och Mollys bröllop.

Som människorna håller på med en massa tråk kommer hon att glömma bort mej innan bröllopet.

Men jag smyglyssnade på ett telefonsamtal som lät lovande, med en massa tur så får vi ÄNTLIGEN

dejta i veckan.

Vi har faktiskt inte träffats sen stenåldern så det är verkligen hög tid nu.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards