Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 maj 2014

Av Sigge Svamphund - 3 maj 2014 18:05

Hade jag fått min vilja igenom så hade det blivit en långrunda med mackor

till mej idag också.

Nähä sa skitmatte du kan ta det lite lugnt idag.

I alla fall skulle jag ut och åka.

Trodde faktiskt att jag skulle hamna hos Molly för det var den vägen, men matte svängde innan

Hålan som Molly bor i.

Jag bara måste träffa henne för jag såg 18 miljoner komonster på fria klövar.

Är mycket orolig för min blivande frus säkerhet, men matte har lovat att i nästa vecka då.......

 

Hamnade här, långt bort i skogen.

Har inte varit här på evigheter, i alla fall minst ett år.

 

Efter min långa frånvaro så hade jag massor att kolla.

Men allt var helt i sin ordning.

 

Passerade värsta skrotsamlar stället.

Här brukar det gå att göra bra fynd ibland men nu fanns det inget spännande.

Gamla husvagnar känns inte som nåt jag behöver.

 

Gick vidare och kollade en massa arbetsplatser.

Svårtjobbat nu, hittar massor med färdigtorkade som blir kvar i skogen.

 

Hit ska jag.

För här är Sörmlandsleden och en liten bit in i skogen börjar min etapp.

 

Spabäcken var i alla fall inte stulen sen sist.

Bra, utnyttjade den mycket.

 

Min fina, fina nästansjö Pilati sjö.

Det är så där riktigt trolskt här och alldeles underbart när det finns vatten i sjön.

 

Fast jag anser att den är som allra vackrast när den innehåller en simmande svamphund.

 

Efter de uppfriskande baden så bestämde jag mej för att jobba.

Ingen idé sa HonSomIngetBegriper, de är döda sen länge.

 

Dumheter, jag vet minsann alltid vad jag pysslar med.

Titta här jag jobbar och vid mina tassar finns dom.

 

Ok, de börjar bli gamla och orkeslösa men ännu lever Bombmurklorna.

Det här är ju en av de nya lokalerna som jag hittade i år.

Så klart att jag måste hålla koll.

 

Jag tycker visst att vi ska gå här.

Nä sa skitmatte ska vi inte alls.

Vadå, jag vill gå till huset långt bort i skogen och kolla att allt ät ok fortfarande.

En annan dag och en annan väg sa skitmatte, idag ska vi inte dit.

 

Träffade en snigel och försökte få den att hålla med mej.

Men det var en sån där oartig typ som inte alls ville prata med mej.

 

Jobbade lite som tröst.

Men det är svårjobbat, till och med i djupa mossan börjar de torka.

 

Som omväxling hittade jag ett alldeles övergivet fågelbo.

De är duktiga byggmästare de där fåglarna.

 

Under över alla under.

Ett redigt spa!

Dessutom med alldeles ljuvligt doftande vatten.

 

Passerade skrotstället igen.

Inte för att jag har behov av nån traktor idag, men talade om att den är min.

Helt plötsligt kan jag bli i akut behov av en sån.

 

Nej, jag överdriver inte alls!

Det är faktiskt viktigt att kolla om kantarellmycelet börjar vakna.

Det sover fortfarande, och svampvattnet som skulle behöva strila ner i en vecka eller så lyser med

sin frånvaro.

 

Hemma igen och matte stannade på Heden som inte alls var sej likt.

Så här mycket bilar ska det inte alls vara där.

Nån loppis.

Gick en snabbsväng med matte men hon handlade ingenting och det fanns inga hundsaker heller.

Måste visa en bild sen igår.

 

Matte rensade Toppmurklorna, när hon delade på en så såg den ut så här.

Alldeles full med myror som ansåg att de skulle bo i den.

Skoningslösa matte hon vräkte minsann varenda stackars myra.

I morgon ska jag visst åka till en alldeles ny skog, låter väldigt bra.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards