Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 maj 2014

Av Sigge Svamphund - 1 maj 2014 18:08

Har haft en ganska slö hunddag.

Korkat, jag föredrar de med fullt upp.

I alla fall så blev jag skjutsad till en skog där jag inte jobbat på ett par veckor.

 

Hm, här härjar Vattentjuven.

Har försvunnit mängder med vatten sen sist och de där få dropparna svampvatten som kom i natt de märks inte.

 

Vem är du då?

 

En synnerligen före detta orm.

Den hade tydligen kommit i vägen för en bil.

 

Jobba tänkte jag i alla fall göra.

Men det var tomt och ännu tommare.

Inte minsta lilla valp fanns det heller, skittorka!

 

Enda beviset på att det faktiskt försökte falla svampvatten i natt.

Lite droppar på ett spindelnät.

 

Detta är Murkelhund i arbete.

Jag känner minsann doften, nu gäller det bara att räkna ut var de finns.

 

Jodå siså där 50 meter bort satt de.

Skymtar faktiskt en vid min nos.

Tänk om människor kunde använda sina nosar så mycket lättare deras tillvaro skulle bli.

 

Men nu har jag känt andra dofter.

Är ganska stressad för det gäller att hinna först.

 

Slöa människa, tänker du komma innan det blir höst?

 

Titta här, den här sjön har jag inte badat i på minst ett år.

Så klart jag hade bråttom innan Vattentjuven snodde den.

Nu hann jag bada ordentligt.

 

Matte hittade en gammal hippie på en sten.

Han är så gammal att det växer mossa på honom, fats hon påstår att det är en pudelrockare.

 

Människor och deras tappande av saker.

Någon hade minsann tappat en flaska i skogen, självklart tillhör den numer mej.

 

Bra fynd ska gömmas.

Alltså grävde jag ner den ordentligt för kommande behov.

 

Färdigtorkad Stenmurkla.

Såna här fynd är inget skoj, de ska vara i fint skick.

 

Jag skäms på min svamphundsheder över så här löjligt dålig skörd.

Borde egentligen inte ens visas på bild.

Hem och slappade och käkade en del av godiset som jag fick av Kasper igår.

Gick ut på eftermiddagsrunda.

Träffade Ziva som fortfarande luktar gott.

Hälsade på i Pinnaffären.

Fick faktiskt passa hela affären i några minuter medan matte gick och köpte nåt.

Lönande för jag blev bjuden på god skinka och vatten som är mycket godare än det jag har hemma.

I morgon väntar en aktivare dag.

Om nu matte ger sjutton i att köra vilse i Sparreholm så ska jag hämta en människovän och sen ska

jag visa mina färdigheter som murkelhund.

Hörde nåt trevligt om mackor till mej i skogen.


Av Sigge Svamphund - 1 maj 2014 08:17

Nu kan jag berätta vad jag gjorde igår.

Är pigg efter en natts sömn och morgontoalett.

Jag visste ju att jag skulle få besök och i min värld ska sånt ske omgående.

Nädå, vänta, vänta, vänta.

 

När jag skulle till skogen så blev det bara hemmaskogen.

Kollade men inte hade det visat sej några toppmurklor inte.

 

Hm, här borde det växa Stenmurklor.

Jo valparna jag lämnade sist hade blivit stora.

 

Ännu har inte Vattentjuven stulit alla spa så jag gjorde en del inpackningar.

Drog runt och ägnade mej åt vanliga hundgöromål och försökte jobba.

 

Det är inte lätt att försöka vara murkelhund när de börjar se ut så här.

Hem igen och fortfarande inget besök.

Eftermiddagsrunda utan besök också, lyckades i alla fall få godis i en av mina affärer.

 

Kväll och nu ska mitt besök äntligen komma.

Tydligen skulle vi mötas en bit från hemma, jag väntade i flera hundra år.

Enligt matte fem minuter, men hon har ju ingen som helst tidsuppfattning.

 

Nu ÄNTLIGEN!!!!!!!!

Jag har väldigt bråttom för där borta händer det nåt.

 

Hej Kasper!!

Det var väldigt länge sen sist.

 

Kom så ska jag visa dej en massa trevliga ställen.

 

Har precis visat vägen till närmaste sjön och Kasper provbadar.

Min sjö utföll till belåtenhet.

 

Kasper är absolut världsbäst på att rulla sej.

Notera gärna de sällsynt perfekta sandinpackningarna som han gör.

 

Bestämde att jag skulle ta med Kasper till nästa bra badplats också.

Mer bad till alla hundar.

 

Den blev också fullt godkänd.

Känns bra.

 

Titta så underbart svart himlen var.

Såg ut som om det skulle kunna komma mängder med svampvatten, men inget kom.

 

Det konstgjorda lappmöglet i skidbacken det vägrar dö i år.

Borde ha varit bort för länge sen.

 

Detta är våra mattar i fall nån funderar på hur de ser ut.

 

Kasper har hamnat i sin bil och nu ska vi åka hem till mej.

 

Människorna åt nåt med murklor.

Men jag och Kasper fick sån här mat, mycket godare med korv och blodpudding.

Fast när jag hade ätit upp min mat så trodde jag att Kasper hade kvar och blev sur.

Korkat för jag blev förvisad en stund.

 

Fick komma tillbaka och somande på köksgolvet.

Människorna ägnade sej bara åt en massa tråkprat, så mycket att de till och med glömde att vi skulle ha tittat på den där elden.

Ja, ja eldar är ganska ointressanta i alla fall.

 

Hej då Kasper och Kaspermatte.

Vi ses väl igen på årliga korv och köttbullepartyt i Skottvång 12 juli.

Gjorde min kvällstoalett och gick in.

Då brakade fyrverkerieländet loss, men det var över lika fort som det började.

Nu är det en ny dag och jag ska snart övertala matte om att jag vill till nån skog och jobba.

Återkommer ikväll om vad denna dag har gett.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards