Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 april 2014

Av Sigge Svamphund - 12 april 2014 18:01

Har äganat många timmar i dag åt mina arbeten.

Var väldigt trevligt i morse när jag såg att matte fixade mackor till mej.

Sånt innebär alltid trevliga skogsrundor.

Hamnade på Sago Monsterstigen och matte var tvungen att stå och babbla utanför monsterhuset i

evigheter.

Jag ville bara bort fast jag inte såg något hästmonster.

  Äntligen inne i fridfulla skogen.

En liten gran fick duga för det var ganska akut eftersom jag inte litar på att monstren kommer.

 

Kollade om det hänt nåt sen sist.

Verkade lugnt.

 

Spa är viktigt.

Ännu viktigare här eftersom jag är på min korta Sörmlandsledsetapp.

Alla måste vara i perfekt skick för vandrande hundar som vill sköta pälsen.

Jobbade mej fram genom skogen både som fyrbent etappledare och murkelhund.

 

Min stora väldoftande spagrop utnyttjade jag massor medan matte kollade gästboken.

Hade inte vandrat några hundar ännu.

 

Ute på min långa etapp och ännu mer jobb.

Det föds murkelvalpar överallt just nu.

 

De allra flesta är fortfarande nyfödda så det tar ett tag innan de blir vuxna.

 

Jaha den där matlådan den ligger kvar och inte hade nån fyllt på den till hårt arbetande hund heller.

Dålig service!

 

Ta bort alla fällda träd så jag kan jobba!

Har faktiskt arbetsplatser under timmertravarna.

 

Vägen som leden följer är ingen rolig syn just nu.

Ligger en massa fällda träd överallt och det finns inte en markering kvar heller.

 

Den här stolpen med pil är viktig för här kan man gå fel.

För vilken gång i ordningen den är uppdragen och gömd i skogen det har matte tappat räkningen på.

Nu hittade vi den så numer står den provisoriskt lutad mot ett träd.

 

J*klar!!!

Det här var en av alla mina bra badplatser.

Nu låg det så mycket bråte att det inte alls gick att bada där.

 

Jobbade som murkelhund istället.

Mängder med valpar.

 

Nästa märkliga fynd.

Bland en massa avverkningsbråte inne i skogen står det två markeringsstolpar.

Undrar hur sjutton de har kommit dit?

 

Den här bäcken där har jag inte badat sen nyårsafton.

Alltså badade jag massor i den.

 

Måste ta ett snack med Bäver så han lär sej att fälla träden åt rätt håll.

De ska inte alls ligga rakt över stigen där hundar ska vandra.

 

Äntligen!!!!!

Blev massor med ljuvliga bad vid skärmskyddet.

Känns bra att den sjön är ordentligt provsimmad nu efter vintern.

 

Äntligen fikadags så jag fick mina välbehövliga mackor.

Jag blir hungrig av allt jobbande.

 

Tänker du sitta och glo länge till?

Jag behöver faktiskt bada minst tusen gånger och är uttråkad.

Fick bada mera.

 

Jo, jag tänkte att vi kan gå hela långa etappen.

Va?

Ska vi inte, dumheter!!!!!!

Tydligen skulle bara mänskliga dasset kollas.

 

Fyrbente etappledaren jobbar.

Den här gamla granen ska inte hindra vandrande hundar så den flyttade jag till annan plats.

 

Ute på vägen igen och vidrig upptäckt.

Ett hästmonster har minsann rört sej där, överallt försöker den förfölja mej.

 

Passerade jägarnas tillhåll.

Vattentunnan var välfylld och jag törstig så matte fick skvätta vatten åt mej.

En mycket viktig rutin.

Jobbade mera både med leden och murklor.

 


Hörru Ekorre, kan du inte komma och umgås?

Jag är en mycket ensam och övergiven hund.

Oartig typ Ekorre för han lät som han svor och försvann i trädtopparna.

 

Du kan gå till Monsterstigen och hämta min bil.

Jag kan ta den andra vägen så kan du hämta mej där.

Tänker inte alls riskera livet igen.

Vet inte vad som hände för helt plötsligt kände jag en förförisk doft av torkad blodpudding som

jag inte kunde motstå.

 

Ganska korkat för jag fastnade i onödiga kopplet och släpades iväg.

Självklart stod ett hästmonster och lurpassade.

Längtade efter att sätta tänderna i mej.

Men jag klarade mej denna gång också.

Åkte hem, åt lite och somnade.

Var trött efter en hård arbetsdag.

I morgon blir visst också en hård dag, men då vet jag att det blir en massa trevligt bus också.







Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards