Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 april 2014

Av Sigge Svamphund - 11 april 2014 17:56

 Försökte komma svampvatten på förmiddan så jag fick inte åka til nån bra skog.

Skulle kola en hemmaskog istället för matte väntar på några underliga murklor som

ska komma där.

 

Jo det doftar så snart kan jag jobba med Toppmurklor också.

Men det var inte de som vi skulle kolla.

Testade diverse nya spagropar och sen var det jobbardags.

 

Här jobbas det.

Mängder med valpar nedanför rotvältan.

Titta riktigt noga på bilden (eller förstora den) så syns det ännu fler som växer på höjden.

 

Här är ett par av dom.

När de blir vuxna så kommer det att gå utmärkt att stå rak och plocka för en människa.

 

Inspekterade ännu fler spa.

Så skulle jag ha haft kameran när matte skulle hoppa över bäcken och lyckades spaa.

Känsliga människor hon borde ha gjort inpackningar av båda fötterna!!

Nu blev det bara den ena.

 

Det gäller faktiskt att vara förutseende.

Pinnarna i skogen kan ta slut så där akut.

Var lika bra att ta med en reserv i svansen.

 

Titta vilka alldeles underbara nästansjöar det bildas överallt.

Gissa om jag roade mej mellan allt jobb.

 

Men nu tänker jag jobba mera.

Det gäller att ligga i nu när möjligheten finns.

 

Så här ser det ut nästan överallt i mina skogar.

Hur mycket Stenmurkelvalpar som helst.

Jag är alltså en hårt arbetande murkelhund just nu.

 

Så skulle det jobbas igen.

Nu skulle jag leta efter de där andra murklorna.

Jo deras mycel doftar men ännu är ingen född.

Men så kände jag en annan bekant doft.

 

Titta vad jag hittade!!!!!

Min nos syns till höger.

Ännu en ny lokal med Bombmurklor!

Andra gången i år och fjärde gången totalt, gissa om matte öste beröm över mej.

 

Här är den andra, fanns bara två stycken och de håller på att ge upp för i år.

Men en ny lokal för en sällsynt fridlyst svamp är inte illa.

Jobbade vidare med mina vanliga Stenmurkelvalpar sen och grejade med andra hundgöromål.

 

Nån som vill ha en snigelmiddag?

Nu börjar de här Vinbergssnäckorna att vakna också.

Sen började det falla svampvatten så jag ville hem igen.

Hemma smällde jag i mej ett smarrigt grisöra som belöning för väl utfört arbete som Bombhund.

I morgon är jag lovad en lång skogsrunda med fika och jobb både som murkelhund och fyrbent

etappledare.

Antar att det blir en massa trevliga bad också.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards