Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 april 2014

Av Sigge Svamphund - 9 april 2014 18:19

Svampvattnet har vräkt ner hela dagen igen.

Alltså har jag haft en tråkdag, mest försökt undvika att gå ut och bli skadad.

Släpades i alla fall ut för en lite längre runda.

Träffade Pinnaffären.

Blev väldigt glad men för att hälsa måste jag ha nåt i munnen.

Greppade första bästa jag hittade vilket visade sej vara en daggmask, korkat val.

Spottade ut och hittade en pinne i ställe.

  Visade mitt fynd Glitterbläcksvamp sen gårdagen.

Var tvungen att han klarade av att fotografera svampen.

 

Drog till närmaste skogen.

Hittade inget spännande.

 

Passerade skidbacken.

Där har minsann inte det konstgjorda lappmöglet dött ännu.

Kollade den trasiga rampen ifall det kommit några Ostronmussling.

 

Fanns bara en gammal sen förra året.

 

Från skidbacken syns det hur att det försökte regna.

Dessutom så blåste det iskalla huggormar.

 

Skulle gå vidare.

Hamnade i ännu mer lappmögel.

Drog vidare till barmarken.

 

Tydligen är det vinter fast det är vår för det fanns fina Vinterskivlingar.

De borde ha dött.

 

Medan matte tittade på dom så hittade jag alldeles nyfödda Ostronmusslingvalpar.

Utmärkt med mer arbete till mej.

Började falla mer svampvatten så jag ville hem, allt för att inte bli skadad.

 

Hann kolla godisgömman i ihåliga trädstammen i alla fall..

Fanns en del där som jag slukade.

Gick hem och slappade.

Släpades ut på eftermiddagen i svampvattennedfall.

Sen har jag mest slappat och planerat för alla trevliga jobbardagar som kommer att komma nu.

I morgon ska det bli en aktivare dag har matte lovat.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards