Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 7 april 2014

Av Sigge Svamphund - 7 april 2014 17:56

Hade kommit en del mycket välbehövligt svampvatten i natt.

Dessvärre sammanföll min morgontoalett med att det kom mera.

Klarade mej utan alltför allvarliga skador som tur var.

Sen skulle jag ut och åka.

Matte stannade på ett ställe där jag har en bra arbetsplats.

 


Hann bara kliva ur min bil så gjorde jag ett mycket bra fynd.

Fanns absolut inte när jag var här senast.

 

Kolla skatt menar handskgömman.

Någon vänlig människa har förståttt att handskar är väldigt bra markeringsverktyg till hårt arbetande

murkelhund och dumpat ett gäng.

 

Tog en handske och gick, nu skulle jag passa på att jobba för just då föll det inget svampvatten.

 

Jaha, varför tappar människor sina kalsonger mitt i skogen?

Dessa låg väldigt nära ett ställe där de matar Vilda grisarna så matte hade hysteriskt roligt.

Hörde nåt om närkontakt med Vild gris och obrukbara kalsonger.

 

Vilda grisarna skulle serveras en massa gammalt bröd och potatis.

Ville inte ha nåt av det, var mycket bättre på det där stället där de serverades pannkaka.

 

Gick och jobbade istället.

Blev mycket arbete, har fötts mängder med nya små valpar.

 

Lite svampvatten och genast vaknar sniglarna och är hungriga.

Den här skulle tydligen ha Stenmurkla till frukost.

 

Kolla den här valpen, den försöker faktiskt likna  Gubben i månen.

Ungefär nu började svampvattnet falla igen så jag ville till min bil.

Fick gå dit och istället för att åka hem så skulle jag till Eskilstuna.

Passade bilen vid Arlomattens tråkjobb som vanligt, märkligt det där att matte alltid ska hämta en

massa böcker där så fort vi är i Eskilstuna.

 

Släpad ur min bil och svampvattnet faller.

Löfte om lunch hos mattes mamma, men hade det varit någon som helst ordning så hade matte kört

in på gården och släppt av mej.

Nu var jag tvungen att smyga efter husväggarna för att inte få allt för svåra skador.

 

Hej mattes mamma!

Jag svälter och är skadad av svampvatten, finns det nåt gott till mej?

Fick en korvbit.

 

Hm, behöver du hjälp med matlagningen och provsmakning kanske?

Jag räcker så gärna ut en eller annan hjälpande tass.

 

Min lunch.

En massa korv, pasta och lite av människornas vegetariska pastasås.

Utsökt gott så jag blev mätt.

 

Måste ju följa rutinerna, efter avslutad måltid ska den här mattan användas som servett.

Dessutom är den underbar om det kliar nånstans.

 

Mätt och belåten så somnade jag en stund.

Sen påstod matte att det var dags att åka hem igen.

Funderade faktiskt på att stanna i Eskilstuna allt för att slippa skadas på väg till bilen.

Men så insåg jag att matte klarar sej inte utan min uppsikt så det var bara att följa med.

Slappade hemma medan det fortsatte falla svampvatten.

Var ute på en vanlig tråkig eftermiddagsrunda medan det inte kom vatten från ovan.

Allt detta svampvatten är så otroligt välbehövligt för allt, det har varit alldeles för torrt länge.

När mossan är lika torr som mitt i torr högsommar då är det inte skoj.

Mer svampvatten nu så kommer det dessutom att bli så grönt och fint, fast jag ska självklart vara inne

medan det faller.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards