Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 april 2014

Av Sigge Svamphund - 5 april 2014 17:58

Nähä, blev inga trevliga skogar idag inte.

Skitmatte påstod att jag faktiskt inte kan förvänta mej att få ut och åka varje dag.

Kan jag visst det, bilen är min och hon ska skjutsa mej till lämpliga skogar.

 

Först fick jag gå med onödigt koppel i fler evigheter.

Mycket irriterande.

 

Så, äntligen på fria tassar.

Nu ska jag ägna mej åt alla viktiga hundsaker.

 

Här doftar minsann mycelet.

Bara det kommer svampvatten så kommer det att födas Toppmurkelvalpar här säjer myceldoften.

 

Tittade till mina Stenmurklélvalpar men de hade knappt växt på två veckor.

Fortfarande storlek nyfödda valpar.

 

Men ännu har i alla fall Vattentjuven låtit bli spabäcken.

Utnyttjade vattnet mycket.

 

Åh, detta underbara, ljuvliga alldeles utsökta nya gräset.

Åt massor, det är så gott så gott.

Mer sånt här gräs till oss hundar.

 

Träffade på en typ som djupt koncenterad stirrade på något.

Var lika bra att inte störa.

 

Hit skulle matte.

Här brukar det växa murklor som troligen är en ganska sällsynt art.

Fanns inga idag, men de är på gång för mycelet doftade rejält.

Snart kommer de nog.

 

Fanns i alla fall spa.

Gäller att passa på innan de stjäls av vattentjuven.

Gick vidare kollade arbetsplatser som fortfarande var tomma.

 

Hade ett hopp om nästansjön bland granarna.

Men inte då där hade den där tjuven härjat, ska anmäla honom.

 

Kom ut på Vilda grisvägen.

Usla spa efter den helt plötsligt och inget annat skoj heller.

 

Sen ansåg matte att jag överdrev.

Gjorde jag inte alls, var bara tvungen att kolla om kantarellmycelet möjligen hade vaknat.

Kan meddela att det hade det inte, dröjer nog ett tag till.

 

Bestämde att jag skulle gå och bada.

Men titta här badet var minsann invaderat och såna där Kanadagäss kan vara otrevliga.

 

De försvann när jag kom så jag kunde bada.

Men jag blev rejält utskälld av dom hela tiden.

Jag badar precis hur mycket jag vill i min sjö!!!!

 

Här är de surfåglarna.

Antar att det planerar för fågelvalpar och inbillar sej att sjön är deras.

Skulle gå hem.

 

Kom på att jag inte träffat Siri på många evigheter.

Bestämde mej för att henne skulle jag hälsa på.

Blev totalförbjuden eftersom matte på nåt märkligt sätt vet att Siri luktar extra gott just nu.

Jaha och?

Tänker inte alls vara otrogen mot Molly möjligen lukta lite.

Träffade LabradorAlice matte som inte hade Alice med sej.

 


Tröstade mej med en massa godis vid Prylaffären istället.

Nåt måste jag ju förgylla min dag med.

Sen har jag mest slappat.

Har hört att i morgon ska jag få ägna mej åt ett av mina andra jobb och det blir nog skogsfika också.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards