Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 april 2014

Av Sigge Svamphund - 3 april 2014 17:51

I dag har jag varit på ställen där jag aldrig varit förut.

Matte skulle kolla vad hon trodde var en bra väg till bra ställen.

 

Bäst att meddela att jag har anlänt.

Såg en trevlig bäck som jag hade planer på att prova där och då.

 

Nya vägar är alltid trevligt.

Kan ju dölja sej skoj saker efter såna.

 

Som vanligt var jag väldigt jobbarsugen.

Letade arbetsplatser men hittade bara spår efter Vilda grisar, de odjuren finns i varenda skog.

 

Såna här upptäckter gillar jag.

En liten spabäck och längre in var det värsta bästa stora spaaet.

Gissa vem som spaade massor där.

 

Andra små trevliga vägar.

Kanske finns nåt skoj här då?

 

Jodå, ljuvliga lerspa fanns det.

Fast ungefär här så insåg matte att den där vägen vi borde hitta inte alls fanns där.

Självklart hade hon glömt kartan hemma också.

Vände tillbaka.

 

Jag känner minsann doften.

Jag vill och jag ska jobba!!!!!!

 

En enda alldeles nyfödd liten murkelvalp var allt som fanns.

Men ok, det doftade ordentligt av mycelet på flera ställen så det kommer säkert att födas där framöver.

 

Men hörru Hare, varför sprang du???

Sällsynt oartig typ, jag är på mitt första besök i hans skog då kunde han väl i alla fall ha hälsat på mej.

Jag hade inte en tanke på att jaga honom utan bara hälsa.

 

Åh vad jag vill!!!!!

Underbart forsande vatten som gjort för mej att roa mej i.

Fick inte alls slänga mej i där för skitmatte.

 

Var inte alls lika spännade här.

Men det är ju i alla fall vatten och allt vatten måste provas.

Drog runt ett tag till utan att det hände nåt av värde.

Åkte hem, matte tittade på kartan och insåg att vägen vi skulle ha gått den är väl dold.

Men nu vet hon var den är och den leder minsann till bra ställen, ska åka tillbaka en annan dag och då

ska hon ha mackor med till mej.

Tydligen finns det en väldigt bra långrunda där.

Resten av dagen har gått i slöhetens tecken eftersom mattes fåtaliga hjärnceller har gjort ont hela dagen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards