Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 april 2014

Av Sigge Svamphund - 1 april 2014 17:56

Blev bättre idag.

Faktiskt så fick jag åka till en av mina skogar.

 

Lika bra att berätta att jag är på plats och att reviret är mitt.

 

Kollade mina granar.

Ingen som hade använt dom i alla fall.

 

Detta gillar jag inte!

Vattentjuven är vaken och försöker sno mina spagropar.

Sist var den här alldeles utmärkt och nu är den nästan torr.

 

Här fanns det vatten kvar.

Men onödiga isen hade gjort ett försök att invadera så jag var tvungen att slå ihjäl den först.

Men sen kunde jag göra bra inpackningar.

 

Här har jag inte gått på väldigt länge.

Alltså hade jag mycket viktigt att kontrollera.

 

Värsta bästa spagropen till exempel.

Gäller verkligen att passa på nu eftersom vattentjuven härjar.

 

Så kommer ju allt det där supergoda gräset.

Åt massor, matte som inget begriper anser att kan jag smälla i mej en massa gräs så kan jag minsann

både umgås med ko och hästmonster och äta äckelsallad.

Kan jag absolut inte!!!

 

Stör ej, svamphundsjobb pågår.

Hade fötts ännu fler Stenmurkelvalpar.

 

Nosade upp årets första Öronmurklor också.

Om det bara behagar falla svampvatten så kommer det att bli hårda jobbartider.

 

De här är faktiskt fina.

Lyser på långt håll, heter Orange legeskål och uppträder där Hälge eller Rådjur legat och slappat.

 

Fortsatte att jobba och kopplade av med ett mindre spa.

 

Här ansåg matte at jag var överdrivet nitisk.

Vadå, skulle faktiskt bara kolla om kantarellmycelet börjat dofta.

Kan meddela att det hade det inte, men jag tar mitt jobb på största allvar och då måste jag ju kolla

om det tänker födas andra trevliga svampar.

 

Jaha, efter nästan 3 timmar i skogen så anser skitmatte att det är dags att åka hem.

Kunde ha varit kvar hela dagen.

Men det var bara att följa med hem.

 

Passerade Prylaffären på eftermiddagsrundan.

Mycket lönande som ni ser.

Var utsökt godis som jag blev bjuden på.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards