Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 31 mars 2014

Av Sigge Svamphund - 31 mars 2014 17:59

Jag borde ha begripit, men hoppet är ju det sista som överger svamphunden.

Efter alla trevliga dagar med en massa skoj så kom det en tråkdag.

Mattes extremt dåliga ursäkt för att inte skjutsa mej till Molly eller bra arbetsplatser

var att det var kallt och hon är trött.

Skyllks på den där eländiga tidsomställningen som hon inte tål.

Kommer att ta ett par veckor innan hon är som folk igen, men jag tänker inte ha tråkigt så länge.

 

Hur kul är det här då?

Inte alls kan jag meddela, närmaste tråkskogen.

Inga spår av några kompisar och inte finns det några arbetsplatser i den heller.

Där går det bra att jobba när det kommer en massa annan svamp men murklorna växer inte där.

 

Det där konstgjorda lappmöglet det tänker tydligen aldrig försvinna.

Borde vara borta nu för det blir fantastiska spa nedanför backen.

 

Tänk att jag struntar fullständigt i vd du ditt frysande och gäspande elände till matte säjer.

Det är INTE alls kallt och der ÄR badväder!!!!!

 

Kan meddela att badtemperaturen var alldeles ypperlig.

Självklart så badade jag massor.

 

Drog vidare i skogen.

Hade mest tråkigt, inga arbetsplatser och inga skoj fynd.

 

Spanade om jag möjligen skulle se till nån hundkompis, men den turen hade jag inte.

Var alldeles övergivet i skogen.

 

Kollade en av mina gamla godistallar.

Tomt och dessutom har nån annan hund troligen känt doften av godis.

Ovanför mej så syns det att barken är bortskrapad.

 

Låg en massa bark på marken.

Tror att nån hund förtvivlat letat efter det där godiset som jag självklart slukat vid tidigare tillfälle.

 

Det är vår, men det har inte kommunen fattat.

Det är verkligen på tiden att de städar och sätter fart på mina fontäner.

Jag behöver faktiskt kunna fontänbada nu.

Resten av dagen har varit lika tråkig, hoppas det blir bättre i morgon.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards