Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 29 mars 2014

Firat min människovalp

Av Sigge Svamphund - 29 mars 2014 18:19

Har haft en lång och upptagen dag, alltså helt i min smak.

Idag skulle ju min bästa människovalp Oliver firas, han fyllde 7 år förra lördagen men

då var han hos sin mamma.

Innan jag skulle dit så var jag en sväng i en skog för en del jobb.

 

Här har jag inte varit sen jag jobbade som murkelhund förra våren.

 

Den här fanns minsann inte då.

Vet inte om jag gillar såna här förändringar.

Nåt som jägarna har när de jagar Vilda grisar, fanns en utfodringsplats men den var ingenting för

svamphundar.

Bara potatis och ärtor, helt värdelöst.

 

Var lika bra att köra igång med jobbet på en gång.

Massor med alldeles nyfödda murkelvalpar och en massa doftande mycel.

 

Matte blev väldigt nöjd när jag visade henne såna här Svarta vårskålar idag igen.

Först finns de inte alls och nu överallt tydligen.

 

Massor med såna här tonåriga stenmurklor också.

Om nån vecka lär de vara vuxna, men det behöver komma svampvatten för det börjar vara väldigt torrt i mina skogar igen.

Kotten bredvid murklan använde jag som markeringsverktyg idag.

Hittade minst lika mycket som igår.

Sen hamnade jag i bilen och åkte till Eskilstuna.

Där blev jag SUUUUR.

Matte åkte till mattes mamma och hon släppte inte mej ut bilen!

Kände mej blåst på både fika och lunch

Var så sur att jag inte ens hälsade på mattes mamma när hon satte sej i min bil.

Sen åkte vi i hundra mil eller nåt.

 

Jaaaaaaaa!!!!

Äntligen ordning i tillvaron igen.

Framme hos människovalparna och Marias valpar var också där, massor med bus alltså.

På bilden skymtar Maria med en liten människovalp.

De var bara människovalpsvakt till honom.

Han borde nog ha tränats men det hade jag inte tid med.

 

Här har jag en mycket viktig kurs med Kristoffer, oliver, Adam och Oliver.

Rulla tunna.

Alla människovalparna var mycket duktiga så de får MVG allihopa.

 

Matte satte Marcus i arbete igen.

Nu har min bil blivit av med sina vinterdäck och sommardäcken är på.

Oliver och Adam var mycket intresserade så när vinterdäcken ska på så fixar säkert dom det.

 

Jag busade massor och det var varmt.

Ett evigt tjat på matte om att jag skulle dricka vatten.

 

Var så varmt och skönt så det skulle ätas våfflor och fikas ute.

 

Aha en ny form av tunnrullning uppfunnen av människovalparna.

Stoppa in en i tunnan och så sitter den andra på och försöker rulla.

Såg mycket intressant ut.

Funderar på att testa den här varianten med en annan hund nån gång.

 

Mitt i allt detta kom mamman till den lilla människovalpen och med sej hade hon den här snygga bruden.

Trevligt tjej, men eftersom jag är trogen mot Molly och dessutom var upptagen med människovalparna

blev det inte så mycket busande.

Fast vi käkade en massa våfflor tillsammans.

 

Nu ska det käkas tårta också.

Att Maria håller händerna över den beror på att ljuset inte ska blåsa ut.

 

Specialdesignad tårta till Oliver som gillar monster.

Det är Maria som är så duktig på att göra tårtor.

Var visst god, jag glömde att smaka och matte vägrar ju äta tårta.

 

Skitmatte!

Alltså människovalparna lekte tjuv och polis och var var faktiskt anställd som polishund!

Hon påstod att jag skulle ta det lite lugnt och så var det dags att åka hem.

Dumheter, jag kunde ha varit kvar och busat fortfarande.

Blev tvungen att åka hem, men det dröjer inte så himla länge innan min bästa människovalp Adam och

hans pappa Marcus fyller.

Få ska det busas en massa igen.



 
 
Ludde

Ludde

29 mars 2014 19:53

Vilket härligt födelsedagskalas! Jag tror att sån där monstertårta nog passar människovalpar bäst! Nog kunde väl du ha fått stanna och vara polishund några timmar till! Tänk om tjuvarna klarade sig nu... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

29 mars 2014 19:56

Här har vi också suttit ute o fikat idag :)
Ingen tårta här men det är inte så dumt med Kanelbullar heller säger min matte :)
Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

29 mars 2014 20:02

Det där var väl verkligen värt att åka "hundra mil eller nåt" för! :)
Ett sånt kalas, med tunnrullning och allt. Och VALPARNA, framförallt förstås födelsedagsbarnet. :D

Hoppas dom klarade sig utan polishunden, men jag är hur som helst säker på att du var jättesaknad!

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ingen bild

yvonneholmgren

30 mars 2014 18:23

Trevlig och kul blogg!
Sigge så fin du är och din kompis Molly!
kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards