Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 mars 2014

Jobba, jobba, jobba

Av Sigge Svamphund - 28 mars 2014 17:51

Bra dag igen.

Idag skulle jag skjutsas till en av alla mina bra skogar men många arbetsplatser.

 

Döda älgenskogen.

Bra för här finns det massor med trevliga saker förutom mina arbetsplatser.

 

Som bäcken den måste provbadas varje gång.

Sen var jag så inne på att jag skulle gå och jobba att jag alldeles glömde en massa viktiga saker.

 

Nu ska jag jobba.

Mycelet doftar mycket och det har fötts ännu fler valpar.

 

Det är tur att jag kan mitt jobb.

När de växer så här krävs det min nos för att hitta dom.

 

Här var det väldigt bra att jobba.

Hade ett intensivt arbetspass och nosade upp många och mycelet talade om att det är fler på gång.

 

Som här fyra stýcken alldeles nyfödda små stenmurkelvalpar.

När matte ansåg att vi var klara där (jag kunde ha fortsatt att jobba ännu mer) så skulle jag gå och

kolla andra arbetsplatser.

 

Det är kallt på nätterna för den där hårisen hade återkommit.

 

Hundar som arbetar hårt de hittar minsann fynd de.

Jag hittade en handske, ett ypperligt markeringsverktyg.

 

Den här vägen är bra.

Jag går bara här på våren när jag jobbar som murkelhund så det är nästan ett år sen jag var här sist.

 

Massor med jobb igen.

Överallt var det valpar på gång och där de inte var födda så doftade mycelet starkt. 

 

En del hade till och med nått tonårsstadiet.

Säkert vuxen om nån vecka eller så.

Sen blev det liv på matte.

 

Hon lyckades äntligen hitta årets första Svarta vårskålar.

Alldeles nyfödda är de, kolla de normalstora granbarren runt dom.

Såna har hon letat efter ganska länge nu men alla ställen har varit tomma.

 

Jag fortsatte att jobba med mina murklor.

Som sagt de är inte alltid lätta att se.

Människor med sina urusla nosar och dåliga syn skulle säkert inte ha hittat denna.

 

Skulle gå tillbaka till bilen och då kom jag på att jag alldeles glömt att bada.

Alltså gick jag genast till sjön och åtgärdade det.

Badade mycket.

 

Eftersom jag måste vara snygg i morgon så passade jag på att bada ännu mer i bäcken också.

 

Så årets första vitsippa är hittad,det är nog vår på allvar nu.

Åkte hem och slappade.

På eftermiddagen så tiggde jag först godis vid Prylaffären sen var jag vid en annan affär och tittade på

en sak som Molly ska ha på bröllopet.

Kan meddela att hon kommer att bli väldigt snygg.

I morgon ska jag roa mej rejält för då ska jag åka och fira min bästa människovalp Oliver som fyllt

7 år.

Ser fram emot mängder med trevligt busande.

 
 
Belle

Belle

28 mars 2014 19:20

Du, Sigge - jag har funderat på en sak. Du säger att man skall använda ett markeringsverktyg när man letar svamp... men jag gillar inte att bära saker i munnen, så hur gör jag? Räcker det att visa med nosen var svampen finns?

Tass från din svampelev Belle.

http://sommarhunden.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

28 mars 2014 20:50

Så nu dröjer det inte länge förrän vi får se fulla svampkorgar igen. :) Och en svamptork på högvarv.
Strålande väder idag, förresten. :) Matte t.o.m öppnade "glasväggen"! :)

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

28 mars 2014 22:00

Ojojoj! Nu går det väl åt mycket köttbullar för matten! Eller får du inget förrän när dom är vuxna? Det är dyrt att ha en fru... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards