Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 27 mars 2014

Av Sigge Svamphund - 27 mars 2014 18:02

Dagen började som nåt som liknade en tråkdag.

Trodde jag skulle åka till bra arbetsplatser men inte det.

 

Hamde bara i en liten skogsbacke här hemma.

Visst det var ganska länge sen jag var där så jag hade ju en del att kolla.

 

Jobbade i alla fall lite och hittade en Sprängticka åt matte.

Som genom ett under hade hon sågen med sej så nu är björken befriad från den.

Drog runt ett tag i backen utan att nåt av värde hände.

Hem igen och jag var ganska besviken.

Men så grejade matte och jag hamnade i min bil.

Nu skulle jag åka till Gröna männenskogen.

 

YEEEEES!!!!!!!!!!

Där var minsann Molly, alldeles underbart för nu skulle vi ha en massa skoj i skogen.

 

Ja, ja Molly skulle faktiskt bara kolla att du kissar ordentligt.

Sen pinkade jag över så ingen annan hane kommer och känner doften av henne.

Molly är MIN och andra hanar ombedes vänligt men bestämt att hålla sej långt bort.

 

Självklart så ägnade vi en massa tid åt alla trevliga spagropar.

Alltid trevligt att få sällskap i dom.

 

Den här vägen var länge sen jag gick.

Brukar ha ett gäng med bra arbetsplatser men det hade inte fötts några murkelvalpar ännu.

 

Min superspagrop var i alldeles underbart skick.

Så här borde den alltid vara, Molly uppskattade den mycket vilket känns väldigt bra.

 

Gissa tre gånger vad vi pysslar med?

Just det min blivande kleptomanfru försöker stjäla min pinne!!!!!

 

Strunt i pinnarna Molly, jag ska visa dej nåt viktigt här framme.

 

Jo du förstår att detta är minsann en superbra spabäck.

Jodå Molly provade och blev mycket belåten.


 

Nu har vi kommit till Krokodilsjön.

Där sitter våra människor och fikar och äter, ingen som tänker på de två hundarna som svälter.

Vi var faktiskt jättehungriga!

Jo efter en massa tjat så fick vi också.

 

Sen var det baddags i Krokodilsjön.

Kollade så Molly blev nöjd med sina bad där.

 

Det här är fullkomligt onödigt.

Människorna påstår att vi måste träna inför bröllopet.

Larv!!

 

Sånt här ska vi träna på att sitta snyggt bredvid varandra.

Sällsynt fjantigt, vi är snygga och sitta kan vi finns ingen anledning att träna.

Fast så klart vi fick gott godis för väl utförd träning.

Hörde att de pratade om att nu måste vi träna varje gång vi träffas så det verkligen blir bra när

bröllopet står.

 

Det här huset långt bort i skogen och omskrivet i många kända deckare det skulle minsann passa

mej och Molly perfekt som gemensam bostad.

Krokodilsjön några meter bort och milsvida skogar, gissa om vi skulle ha det bra här.

Människorna kan ju komma och hälsa på nån gång i bland.

 

Första Stenmurkelvalpen är i alla fall född i den skogen.

Det tar sej så det blir nog en massa jobb där också.

 

Här fick jag spaa alldeles själv eftersom jag lät mina spaskall eka.

Förstår inte varför inga andra hundar vill vara nära mej då.

 

Hur går det blivande svärmor?

Jo hon klarade att flyga över bäcken och matte missade den förväntade bilden på en spaande svärmor.

 

Usch, vi närmar oss bilarna.

Inte alls bra för då måste vi skiljas åt.

Människorna kunde ha åkt så kunde vi ha fortsatt att roa oss många timmar till i skogen.

Nu kommer det väl som vanligt att ta en massa evigheter innan vi får träffas igen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards