Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 26 mars 2014

Tråk igen och nåt viktigt

Av Sigge Svamphund - 26 mars 2014 18:03

Eftersom jag hade mest tråkigt hela dagen igår så bestämde jag mej för att

ha en trevligare natt.

 

Så nu har jag lagt mej för natten.

Låg alldeles väldigt skönt och tänkte inte alls flytta på mej.

Matte kunde använda soffan, min fåtölj, sova på golvet eller nåt annat som omväxling.

Tro inte att hon tog någon som helst hänsyn till mej inte, självklart skulle hon bre ut sej över större

delen av sängen.

Så blev det morgon, insåg omgående att jag inte skulle göra morgontoalett.

När matte var klar med sitt så låtsades jag sova, gick inte bra hon såg att jag  var vaken.

Tänkte fortfarande inte gå ut.

Hittade Balder, perfekt för hans öron var i akut behov av rengöring.

Vid närmare eftertanke så var han faktiskt norra Europas skitigaste katt så jag tvättade hela honom länge

och noga.

Resultat............en dyngsur Balder och jag släpades ut i en blandning av lappmögel och svampvatten.

Skadades självklart.

Åka till nån trevlig skog var inte att tänka på idag heller.

 

Närmaste tråkskogen.

Funderade på om det där vita kunde vara ett skoj fynd men det var bara ett tråkpapper.

 

Kollade mina granar en stund.

Inga spår av andra hundar.

 

Kollade flera gånger om nån trevlig kompis skulle synas till.

Men jag borde för länge sen ha lärt mej att alla mina hundkompisar bor med vettiga människor som inte

släpar ut dom i fulväder.

 

Nu håller faktiskt det konstgjorda lappmöglet på och dör i skidbacken.

Bra att det blir ordning där också.

 

Den här bänken är skum.

De doftar alltid av gott godis men det finns aldrig något.

Misstänker att det är någon hund som hinner före mej och tar det.

 

Drog runt, satte mej och drömde om allt jobb som väntar i alla skogar.

Har inte tid med fulvädret, det hindrar ju alla viktiga saker.

 

Hittade i alla fall en godisbjörk.

Växer inget godis där nu.

Den som tittar noga på min päls ser att det börjat falla lappmögel igen.

 

På en del ställen var det så här äckligt vitt.

Avskyvärt.

Skulle gå hem igen.

 

Jag SKA gå åt det här hållet.

Där borta finns en av mina bra godisaffärer och sen kunde jag ha passat på att hälsa på i den andra

också.

Hade ingen framgång alls.

Så det där viktiga som gäller ALLA hundar.

Matte har pratat med matten till en av mina hundkompisar.

Hon hade varit ute med sin husse, hittat en åker där de spridit flytgödsel.

Försökt rulla sej och tagit en liten tugga.

Strax efter spydde hon, sen var det lugnt i några timmar.

Sen gjorde hon inte annat än spydde och spydde och försökte gömma sej.

Så fick hon extrem klåda över hela kroppen och blev alldeles knallröd.

Blev en resa till vetten eftersom hon blev sjukare och sjukare.

Hos vetten blev det behandling, spruta och medicin.

Hon hade blivit förgiftad av flytgödseln som innehåller massor med otrevliga saker.

Hennes matte har pratat med Miljöförvaltningen som tog det på största allvar och ska gå vidare med

ärendet.

Jag kommer inte att få gå den vägen på väldigt länge, har massor med bra spa där men vem vet vad det

vattnet innehåller nu?

Min kompis är en ung hund på strax över halvårte och det kan ha varit räddningen att hon överlevde och

i dag äntligen mår bra igen.

Så snälla alla hundkompisar HÅLL ER BORTA FRÅN ÅKRAR DÄR DE SPRIDIT SÅNT!!!!!!!

En annan gång kan det sluta mycket, mycket värre.

 
 
Kasper

Kasper

26 mars 2014 20:25

Men stackars Balder då, lika blöt som du blir av regn! Katter ska man behandla med varsamhet och finess. :D Hälsar mina! Tvätta öron och nagga nacke, det är vad en katt gillar. Balder är ett under av tålamod, här hade du tassats till rejält!
Kasper på uppdrag av Maxi, Filip o Myse

http://kasperian2.blogspot.se

 
mollesnutten

mollesnutten

27 mars 2014 05:38

Vilken lycka att hunden överlevde. Där jag går sprids inte sån dynga, som tur är. Han Balder är allt en snäll kisse, som försöker hjälpa dig undkomma fulväder.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Första året i Hjo

Första året i Hjo

27 mars 2014 07:05

Vådlig dynga som sprids ibland.
Vår blivande svamphund har anlänt!

http://hanskhjo.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards