Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 25 mars 2014

Tråkrunda

Av Sigge Svamphund - 25 mars 2014 18:07

Så klart att det roliga tar slut.

Trodde självklart att jag skulle få åka nånstans idag också.

Har massor med okollade skogar och arbetsplatser.

Skitmatte vägrade att skjutsa mej nånstans.

 

Nu gäller det att försöka göra det bästa av situationen.

Typ gå och kolla en arbetsplats.

 

Men det var då sega valpar som inte vill födas!

Mycelet har doftat i flera veckor men inte sjutton föds murkelvalparna för det inte.

 

Tröstade mej med att käka en massa smarrigt gräs istället.

Nu kommer det där supergoda kraftiga gräset.

 

Finns en liten nästansjö där.

Gick inte att simma i den men jag kunde i alla fall göra rejäla pälsinpackningar.

 

Matte blev i alla fall väldigt glad när det dök upp två såna här Scharlakansröda vårskålar på ett

alldeles nytt ställe.

För övrigt dagens enda jobb för mej.

 

Min andra sjö och jag SKA bada!

Enligt badkrukematte så blåste det iskalla huggormar och var inte alls badväder.

 

Var det visst!

Var som vanligt väldigt skönt i vattnet, kunde ha badat mycket längre.

 

Träffade den här lilla mossiga larven.

Snäll och fredlig typ.

 

Nu ska jag roa mej.

Har hämtat min gömda dunk igen.


  En mycket kort filmsnutt men som i alla fall visar lite av hur skoj jag har med min gamla dunk.

Alla hundar borde få ha ett gäng med dunkar i varierande storlek.

 

Vadå inte bada här?

Jag struntar fullkomligt i de där huggormarna som blåser.

 

Blev inget bad där så då försökte jag få gå till hundbadet.

Misslyckades med det också.

Matte skulle hem och göra en massa fullkomligt ointressant tråk.

Sånt kan hon göra när svampvattnet faller eller lappmöglet förpestar min tillvaro.

Ska nog försöka införa en sån lag.

Hoppas jag får åka till trevligt ställe i morgon.

 
 
Kasper

Kasper

25 mars 2014 19:56

Söt larv, det där. :) Tur den var fredlig.
Dunkar verkar ju lika roliga som tunnor, i alla fall nästan. Tur att du i alla fall inte "spaskallar" åt dunkar och tunnor också! :D

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

25 mars 2014 20:21

Tänk att såna där vårskålar eller bombmurklor har jag aldrig sett mer än på dina bilder. En och annan dunk har jag i alla fall stött på fast jag inte har så skoj med dom som du. Det gör inget att det var en kort snutt för dunken var ju ordentligt stor... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Ingen bild

Chess i Nypan

25 mars 2014 20:58

Tja! Sigge, du är modig som badar så mycket! Aldrig med min fot, jag skulle bada, i nån sjö! Tass, / Chess

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards