Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 mars 2014

Av Sigge Svamphund - 21 mars 2014 18:01

Alldeles perfekt dag det här.

Började när jag gjorde morgontoalett, allt äckligt lappmögel var borta.

Så hade jag mina aningar om vad dagen skulle medföra.

Tänkte, trodde, hoppades.

 

Nä i den här skogen fanns inte det jag förväntade mej.

Försökte jobba, här doftar det av Toppmurkelmycel.

Kollade ett annat ställe där jag minsann för en vecka sen kände på doften att Stenmurkelvalparna var på 

väg att födas.

 

Självklart hade min nos rätt.

Nu fanns det några alldeles nyfödda valpar.

Strålande jobbartider väntar.

 

Ännu finns det rester kvar av onödiga isen.

Här var jag tvungen att städa innan jag kunde spaa.

Drog runt ett tag i skogen utan att det hände nåt skoj.

 

Dessutom så var det nästan storm.

Kolla den stackars tallen som kämpar mot vindarna.

Hem igen.

Hörde ett telefonsamtal där Vithajssjön nämndes.

Alltså placerade jag mej vid dörren så inte senilmatte skulle glömma mej.

 

Men för i h-e människa in i bilen med dej och KÖR!!!!!!!

Hon råkade försäja sej så nu ska det vara gasen i botten!!!!!!

 

Molly älskling!!!!

Som vanligt pussades vi massor när vi nu äntligen sågs igen.

 

Kom Molly, vi struntar i människorna.

De kan hållas med sitt tråkprat, vi har viktigare saker för oss.

 

Ser ni ljuset som strålar ner över oss?

Ett bra tecken för vårt kommande äktenskap.

 

Så var det då dessa pinnar.

Min blivande fru är en hemsk kleptoman men det får jag stå ut med.

 

Årets första bad i Vithajssjön.

Den var precis lika bra nu som förra året.

 

Självklart så badade Molly också.

Hon var synnerligen belåten med Vithajssjön.

 

Eftersom jag är en hund med simultankapacitet så tänkte jag jobba fast jag dejtade.

Jo mycelet doftar men inga valpar födda ännu.

Känns bra att kunna visa Molly att jag tar mitt arbete på stort allvar.

 

Hörru, du kan faktiskt ta DIN pinne som ligger på vägen.

Det här är MIN!!!!!

 

Suck!

Jag blir ju av med varenda pinne jag hittar.

Jag kommer att gifta mej med en hagalen kleptoman, men eftersom jag älskar Molly så får jag väl

stå ut med det.

 

Hi, hi när blivande svärmor inte ser det är då jag kan passa på att visa vilka vackra tänder jag har.

Har ju hört att svärmödrar ibland kan vara ganska besvärliga.

Kollade flera arbetsplatser, men bara doft från mycelet inga valpar.

 

Kom Molly så tar vi pinnen och går.

Hörde hur människorna pratade en massa om VÅRAT bröllop.

Kan meddela att det kommer vi att sköta så bra så utan deras inblandning och planerande.

Vadå, vi bjuder in de hundar, katter och människor som vi vill ha som gäster och meddelar datum och plats.

Behöver väl inte planeras så mycket mer?

 

Molly påbörjade genast pälsvård i en spagrop.

Nu är det flera månader kvar men det är bra med framförhållning.

 

Snälla, snälla blivande svärmor kan du kasta den här åt mej?

Helst utan att Molly ser det för jag vill ha den för mej själv.

 

Visst jag visade mina vackra tänder för Mollymatte, men tänk att Molly är så fräck att hon lipar

åt min matte!

Vi badade ännu mer i Vithajssjön och grejade med en massa viktiga hundsaker.

 

Äsch, människorna har sagt att det är dags att gå till bilarna och skiljas åt.

Korkat!

Tyvärr så hamnade vi vid våra bilar och var tvungna att skiljas åt.

Att människorna pratade om nästa vecka är ointressant, borde vara senast i morgon.

Fast matte påstår att jag ska få göra nåt annat trevligt i morgon.

Jaså, undrar om jag ska tro på det?



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards